Nagroda Internationalen Busplaner Sustainability Award 2019 jest przyznawana innowacyjnym spółkom i produktom, które odpowiadają na wyzwania globalnego, zrównoważonego rozwoju. Goodyear Drive-Over-Reader – automatyczny, najazdowy system diagnostyki opon, będący częścią kompleksowego rozwiązania Proactive Solutions – otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii „Opony i Zarządzanie Oponami”.
Z dumą przyjmujemy to prestiżowe wyróżnienie, które potwierdza wiodącą pozycję naszej firmy w dziedzinie technologii. Oferowany przez Goodyear asortyment opon cieszy się dużym zaufaniem na rynku. Przedsiębiorcy doceniają też, opracowany przez nasz zespół, wartościowy komplet cyfrowych rozwiązań, wspierających zarządzanie oponami.
Managing Director of Goodyear Proactive Solutions EMEA - André WeiszGoodyear Drive-Over-Reader to najnowocześniejszy sensor montowany w nawierzchni drogi. System automatycznie mierzy i analizuje ważne parametry opony i pojazdu. Informacje o poziomie ciśnienia, głębokości bieżnika, obciążeniu osi oraz masie całkowitej pojazdu wyświetlane są w ciągu kilku sekund.
Innowacyjna technologia Drive-Over-Reader zapewnia dane w czasie rzeczywistym, a alerty są automatycznie wysyłane do menedżera floty, technika serwisowego i kierowcy. Zebrane informacje pomagają aktywnie monitorować stan opon i efektywność floty. Dzięki temu operatorzy flot mogą maksymalizować czas pracy pojazdów przedsiębiorstwa, planować prace serwisowe na termin, gdy pojazd nie jest w ruchu i realizować długoterminowe plany wymiany ogumienia.
Rozpoznanie potencjalnych problemów na wczesnym etapie pozwala maksymalizować wydajność i przebiegi opon oraz całej floty.
Goodyear Drive-Over-Reader jest szczególnie polecany publicznym firmom transportowym. Za każdym razem, gdy autobus wjeżdża do bazy, system precyzyjnie identyfikuje i pomaga rozwiązywać problemy związane z oponami, zanim te wystąpią.
- André WeiszNiski poziom ciśnienia w oponach powoduje większe zużycie paliwa i przyczynia się do podwyższonej emisji CO2. Dla porównania, utrzymując właściwy poziom ciśnienia w ogumieniu można zaoszczędzić nawet 694 euro rocznie w porównaniu z pojazdem ciężarowym, w którego oponach ciśnienie jest o 1,5 bara poniżej optymalnego poziomu. Oznacza to oszczędność 510 litrów paliwa i 1330 kilogramów mniej CO2 w atmosferze*.
*Oszacowania własne przy następujących założeniach: 40-tonowy ciągnik 4×2 z trójosiową naczepą, wykonujący przewozy długodystansowe; średnie zużycie paliwa 30l/100 km; cena oleju napędowego €1.36 za litra z VAT; roczny przebieg 100,000 km. Faktyczne rezultaty mogą zależeć m.in. od warunków drogowych i pogodowych, stylu jazdy, warunków zużycia opony, rozmiaru ogumienia i poziomu ciśnienia oraz stanu technicznego pojazdu.
Źródło: Goodyear