Gosia Rdest i Bilstein wracają na linię startu | MOTOFAKTOR

Gosia Rdest i Bilstein wracają na linię startu

W skróconym sezonie 2020 WSMP Gosia Rdest znów zasiądzie za kierownicą SEAT-a Leona Racera wyposażonego w komplet amortyzatorów sportowych MDS Bilsteina.

Motto Bilstein „Drive the Legend” ma swoją genezę w sportach motorowych. Z przygotowanych konstrukcji zawieszenia korzystano zarówno w bolidach Formuły 1, jak i rajdówkach oraz wyścigówkach. Odnosili w nich sukcesy między innymi Niki Lauda, Alain Prost, Hans-Joachim Stuck czy Bernd Schneider. Do tego grona zalicza się także polska zawodniczka Gosia Rdest, która w ubiegłym roku zdobyła tytuł Wicemistrzyni Polski w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Sezon 2019 WSMP rozpoczęliśmy od przygotowania zawieszenia do SEAT-a Leona Racera. Wybraliśmy do niego sportowe amortyzatory Bilstein MDS. To krótka seria opracowana specjalnie do samochodów wyczynowych. Po montażu mechanicy ustawiają w nich siłę dobicia i odbicia zgodnie z indywidualnymi preferencjami kierowcy. W dużej mierze ma to wpływ na zachowanie auta na torze, a tym samym osiągnięte wyniki.

doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce - Andrzej Wojciech Buczek

 

Pierwszy rok współpracy obfitował w niespodzianki, jak awans Gosi Rdest do międzynarodowego cyklu W Series. Kalendarz startów częściowo pokrywał się z Wyścigowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski. Stąd udział w czterech z dziesięciu rund był niemożliwy. Pomimo to osiągnięte wyniki w pozostałych wystarczyły, aby jeszcze w finale powalczyć o miejsce na podium. Ostatecznie Gosia Rdest zajęła 2. miejsce, bijąc przy okazji swój życiowy rekord okrążenia na Torze Poznań.

 

Plany na sezon 2020 pokrzyżował wybuch epidemii koronawirusa. Uda się jednak powrócić na tor na cztery weekendy, które podzielono na osiem rund. Pierwszą rywalizację zaplanowano już na 3-5 lipca. Kolejne terminy to 28-30 sierpnia, 18-20 września i 9-11 października. Wszystkie w Poznaniu.

Nasze doświadczenia ze sportów motorowych procentują w rozwiązaniach, które stosujemy w amortyzatorach przeznaczonych na pierwszy montaż i aftermarket. Oczywiście analizujemy także osiągane wyniki, zbieramy uwagi od zawodników i mechaników, wspólnie poszukujemy punktów, które możemy poprawić. Nie inaczej było w Leonie Racerze Gosi Rdest, w którym zachowaliśmy to samo zawieszenie MDS, ale z niewielką korektą ustawień. Cieszymy się, że pomimo wszystko będziemy mogli sprawdzić zasadność tych zmian w bieżącym sezonie WSMP.

- Andrzej Wojciech Buczek

 

Źródło: Bilstein

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).