Wzrost przychodów o 51,63% został zrealizowany mimo spowolnienia gospodarczego w kraju i na świecie wywołanego przez epidemię SARS-CoV-2 oraz wprowadzonych obostrzeń gospodarczo-społecznych.
Na przychody ze sprzedaży Grupy składały się przychody z transakcji krajowych, które wyniosły 219,094 mln zł wobec 128,726 mln zł wygenerowanych przychodów w I kwartale 2020 roku i przychody ze sprzedaży zagranicznej, które wyniosły 35, 432 mln zł. Udział sprzedaży krajowej w przychodach ogółem wyniósł 86,1%.
Grupa odnotowała także znaczącą poprawę wyników. Wynik brutto za I kwartał wyniósł -3,272 mln zł wobec wyniku brutto -9,879 mln zł odnotowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wynik netto za I kwartał 2021 roku wyniósł -2,404 mln zł wobec -3,267 mln zł straty netto w I kwartale 2020 roku.
Od początku roku do końca marca 2021 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 743,1 tys. sztuk opon tj. o 22,2% więcej niż w I kwartale ubiegłego roku oraz 36,5 tys. sztuk felg zarówno aluminiowych jak i stalowych.
Kolejny rok z rzędu zauważyć można silne przesunięcia sezonowe, które wpłynęły na duże wzrosty sprzedaży opon zimowych w styczniu i w lutym. Jednocześnie przesunięciu uległ sezon wymiany opon na letnie. Jednak zdecydowanie I kwartał był okresem ożywienia na rynku opon.
Prezes Zarządu Oponeo.pl S.A. - Dariusz Topolewski
Według danych ETRMA w Europie sprzedano o 12% więcej opon osobowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2020, zaś w Polsce w I kwartale 2021 roku sprzedano 3, 238 mln opon do samochodów osobowych, tj. o 15%.
Grupa Oponeo.pl realizuje także sprzedaż przez spółki zależne – elektronarzędzi i narzędzi przez spółkę Rotopino.pl S.A. oraz rowerów, części i akcesoriów rowerowych przez spółkę Dadelo S.A. W I kwartale 2021 roku przychody spółki zależnej Rotopino.pl S.A. wyniosły 28, 286 mln zł, co stanowiło 11,32% przychodów ogółem Grupy Kapitałowej Oponeo.pl.
Grupie Oponeo.pl sprzyja rozwój e-commerce, który odegrał w ostatnim czasie w światowej gospodarce kluczową rolę w obliczu kryzysu, zwiększonego reżimu sanitarnego oraz twardego lockdownu. Tempo wzrostu tego kanału w Polsce jest znaczące, Polacy często kupują przez Internet, szczególnie w obecnej sytuacji, w której bezpieczeństwo zakupów dokonywanych przez Internet ma decydujące znaczenie.
Grupa Oponeo.pl w minionym roku postanowiła wejść w zupełnie w nową branżę – produktów metalowych, we współpracy z firmą Metalkas. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami spółka LAM S.A. uruchomiła w I kwartale br. sprzedaż metalowych drabin i regałów za pośrednictwem sklepu internetowego edrabiny.pl.
W 2021 roku Grupa Oponeo.pl będzie kontynuować działania mające na celu umacnianie pozycji rynkowej Oponeo.pl S.A. oraz spółek zależnych – Rotopino.pl S.A. oraz Dadelo S.A.
Źródło: Oponeo.pl