5% wzrost przychodów został zrealizowany mimo spowolnienia gospodarczego w kraju i na świecie wywołanego przez epidemię SARS-CoV-2 oraz spadków sprzedaży opon osobowych na całym rynku, które wyniosły 13% w Europie i 23% w Polsce.
Przychody z zamówień krajowych wyniosły 128 726 tys. zł wobec 127 847 tys. zł wygenerowanych przychodów w I kwartale 2019 roku. Ich udział w przychodach ogółem, wyniósł 77%. Przychody ze sprzedaży zagranicznej wyniosły 39 136 tys. zł i wzrosły o 21% wzrost.
Dominującym elementem przychodów Grupy Oponeo.pl były wpływy z tytułu sprzedaży opon, które w I kwartale 2020 roku wyniosły 151 141 tys. zł. Od początku roku do końca marca 2020 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 607,9 tys. sztuk opon. Poza czynnikiem pandemii, który osłabił branżę, na wolumen sprzedanych opon i felg w I kwartale br. wpływ miało także przesunięcie sezonu wymiany opon na letnie z marca na kwiecień.
Wynik netto za I kwartał 2020 roku wyniósł -3 267 tys. zł wobec – 3 595 tys. zł straty netto w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Uzyskane wzrosty to przede wszystkim efekt znaczenia udziału handlu e-commerce i ugruntowanej pozycji Grupy na rynku e-commerce. Rosnące zainteresowanie zakupami on-line sprzyja Oponeo.pl. Potencjał rozwoju handlu internetowego w Polsce jest znaczny.
Obecnie większość klientów wybiera zakupy przez internet w trosce o swoje bezpieczeństwo, a według prognoz rynek e-commerce w Polsce 2020 roku może wynieść nawet 70 mld zł.
Prezes Zarządu Oponeo.pl - Dariusz Topolewski
W kolejnych kwartałach 2020 roku Grupa Oponeo.pl zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju, tj. na umacnianie pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizację sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.
Źródło: Oponeo.pl