Jednym z wystawców tegorocznych targów IAA Transportation, które odbywają się co dwa lata, jest Grupa Wielton. To kluczowe wydarzenie, koncentrujące się na trendach i innowacjach w obszarze transportu drogowego, stanowi okazję do zaprezentowania najnowszych produktów, technologii oraz rozwiązań w branży. Ponadto, jest to idealne miejsce do wymiany poglądów na temat bieżących potrzeb oraz przyszłości transportu. Grupa Wielton zaprasza do zapoznania się ze swoją ofertą w hali nr 27 na stoiskach wewnętrznych E01 oraz CO2, a także na stoisku zewnętrznym.
„Patrząc od 2014 roku, kiedy to Wielton był po raz pierwszy obecny na IAA wiele się zmieniło. W ciągu tych 10 lat staliśmy się międzynarodową Grupą składającą się z marek: Wielton, Fruehauf, Lawrence David, Langendorf, Viberti, Guillén oraz Aberg dostępnych na wszystkich rynkach Europy. Nasze działania są silnie nastawione na personalizację i dostosowanie produktów do potrzeb klientów, a dalszy rozwój Grupy Wielton kontynuujemy w oparciu o nową Strategię na lata 2023-2027. Na tegorocznych targach IAA zaprezentujemy produkty Wielton i Langendorf, rozwiązania telematyczne Aberg Connect oraz ofertę usług serwisowych Aberg Service. Zapraszamy do odwiedzenia naszych stoisk oraz bezpośredniego kontaktu z ekspertami Grupy Wielton” – powiedział Paweł Szataniak, Prezes Zarządu Grupy Wielton.
Podczas tegorocznej edycji wydarzenia, polski producent zaprezentuje nie tylko swoje nowości, ale również flagowe produkty oraz rozwiązania. W bogatym portfolio marki znajdują się wysokiej jakości artykuły z różnorodnymi opcjami konfiguracji. Markę Wielton cechuje gotowość do tworzenia dedykowanych, spersonalizowanych rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta. W procesie tworzenia nowych produktów szczególną wagę przykłada do funkcjonalności, trwałości, bezpieczeństwa użytkowania oraz minimalizacji negatywnego wpływu transportu na środowisko.
Na stoisku wewnętrznym nr E01 w hali 27 podczas targów w Hanowerze będzie można zobaczyć jeden z produktów marki Wielton – naczepę kurtynową Curtain Master MEGA, która posiada pakiet ro-ro (roll-on/roll-off). Ta naczepa została specjalnie zaprojektowana do transportu promem, dzięki podwyższonej belce zderzaka oraz dodatkowym elementom, które chronią zderzak przed uszkodzeniami. Aby zagwarantować bezpieczeństwo podczas przeprawy statkiem, pojazd wyposażono w 10 uchwytów promowych, podczas gdy standardowe modele tego typu mają zazwyczaj tylko 8. Dodatkowa blacha ślizgowa na płycie podsiodłowej wzmacnia podwozie i pozwala na załadunek naczepy na wagony kolejowe przy użyciu systemu Modalohr. W konstrukcji naczepy wykorzystano również specjalną podłogę ze sklejki o podniesionym współczynniku tarcia, co zapewnia lepsze zabezpieczenie ładunku oraz skraca czas załadunku. Wnętrze pojazdu wyposażono w system podwieszanych pasów Hestal Cargo Master.
Na stoisku nr E01 w hali 27 zaprezentowana zostanie także przyczepa Recycle Master M3 Slider, dedykowana do transportu różnorodnych odpadów. Ta hakowa przyczepa marki Wielton jest przeznaczona do przewozu kontenerów rolkowych o długości od 5 m do 7,2 m, zgodnie z normą DIN 30722. Jej rama zbudowana jest z wysokogatunkowej, lekkiej i wytrzymałej stali S700. W celu zapewnienia lepszej dynamiki pracy urządzenia hakowego, przyczepa ma wygiętą konstrukcję stelaża. Model Recycle Master Slider, który uzupełnia rodzinę hakowych przyczep polskiego producenta, został wzbogacony o wysokowytrzymały wózek przesuwny, co znacznie przyspiesza załadunek kontenera, nawet w sytuacji uszkodzenia rolek. W porównaniu z przyczepami hakowymi o prostej ramie, ten model charakteryzuje się zoptymalizowaną, niższą masą własną.
Na stoisku firmy Wielton podczas IAA Transportation zaprezentowana zostanie także naczepa wywrotka Scrap Master, która należy do rodziny wywrotek tego producenta. Scrap Master jest przeznaczony do transportu złomu i sprawdzi się w najcięższych warunkach. Nowa wersja wywrotki charakteryzuje się wysoką sztywnością skrzyni, co potwierdzają obliczenia MES, a także nowym, ulepszonym kształtem górnego obrzeża wykonanego ze stali HARDOX 500TUF. Objętość skrzyni ładunkowej wynosząca aż 62 m3 oraz długość wewnętrznej podłogi, która osiąga 12,07 m, umożliwiają transport złomu o różnorodnych kształtach i gabarytach. Wykorzystanie materiałów trudnościeralnych w konstrukcji zapewnia odporność pojazdu na działanie ładunków o nieregularnych, ostrych krawędziach.
„Z szerokiej gamy produktów Wielton na targach zaprezentujemy te, które wpisują się w obecne trendy środowiskowe. Przedstawimy pojazdy dedykowane dla branży recycle&reuse, czyli naczepę wywrotkę do transportu złomu oraz przyczepę hakową. Pokażemy również naczepę uniwersalną o większej przestrzeni ładunkowej, która dzięki swojemu szerokiemu zastosowaniu dedykowana jest do transportu drogowego oraz promem. Do wspólnych rozmów i obejrzenia produktów zapraszam Państwa na stoisko nr E01 w Hali 27 oraz na stoisko zewnętrzne” – mówił Andrzej Mowczan, Członek Zarządu ds. Komercyjnych Wielton S.A.
Na zewnętrznym stoisku Wieltonu będą miały miejsce prezentacje zestawu przestrzennego Volume Master oraz Zabudowy Body Master.
Volume Master, demonstrowany podczas targów, oparty jest na nowoczesnym podwoziu IVECO S-WAY 4×2 z systemem przejazdowym i zaprojektowany z myślą o wszechstronnej obsłudze transportu towarów o dużej objętości, zwłaszcza w sektorach motoryzacyjnym, spożywczym i meblowym. Dzięki swoim właściwościom manewrowym, pojazd ten sprawdza się w miejskiej dystrybucji. W pojeździe zainstalowano system Drawbar Finder, innowacyjne rozwiązanie, które znacząco ułatwia i przyspiesza proces sprzęgania z przyczepami. Dzięki niemu kierowca ma pełen ogląd sytuacji, mogąc obserwować proces sprzęgania na wyświetlaczu w kabinie. Dodatkowym atutem jest system RDC, który zwiększa poziom bezpieczeństwa i efektywności podczas manewrów wstecznych z przyczepą, wykorzystując radar do monitorowania obszaru za pojazdem oraz automatyczne hamowanie w celu zapobiegania kolizjom. Ponadto, konstrukcja Volume Master została wzbogacona o wiele rozwiązań poprawiających ergonomię użytkowania.
Body Master marki Wielton, stworzony na bazie podwozia Mercedes-Benz Atego 1224 L 4X2 w wariancie kurtynowym, jest pojazdem dedykowanym logistyce ostatniej mili, nadającym się do przewozu przesyłek kurierskich. Wyposażony został m.in. w windę załadowczą o udźwigu 1500 kg, dach wysuwany od tyłu do przodu z dodatkową klapką oraz plandekę PVC, która może być przesuwana zarówno od przodu, jak i od tyłu. Użycie krótkiej klamry plandeki znacznie ułatwia jej zapięcie i odpięcie, eliminując potrzebę dociągania pasów. Wykonana z wytrzymałej stali S700 rama zapewnia trwałość i solidność konstrukcji, a ocynkowanie ramy pośredniej skutecznie chroni ją przed korozją. Dodatkowo, aby optymalnie zabezpieczyć ładunki, zabudowa została wzbogacona o 13 par uchwytów mocujących.
Następną firmą z Grupy Wielton, która zaprezentuje swoje innowacje podczas tegorocznych targów IAA Transportation, jest Langendorf. Produkty tej marki będą dostępne do obejrzenia na stoisku C02 w hali 27.
„Firma Langendorf to najwyższe standardy jakości, elastyczność, ponad 130-letnie doświadczenie oraz innowacyjne rozwiązania. Nieustannie pracujemy nad wdrażaniem nowych rozwiązań i ulepszeń, które przyczynią się do optymalizacji transportu oraz redukcji śladu węglowego. Najważniejszy dla nas jest klient i dostarczenie mu najlepszego rozwiązania, które sprosta jego wszelkim wymaganiom i oczekiwaniom. Podczas IAA Transportation na stoisku C02 w hali 27 czekać będą na odwiedzających eksperci, którzy chętnie odpowiedzą na wszelkie pytania oraz przedstawią najnowsze rozwiązania transportowe marki Langendorf. Serdecznie zapraszam” – dodał Marco Kranenbroek, Dyrektor Sprzedaży Langendorf.
Na targach IAA Transportation w Hanowerze marka Langendorf zaprezentuje CITY-FLEXLINER SDT-18, nowoczesny pojazd dwuosiowy i dwupokładowy. Zapewnia on dużą objętość ładunkową, nadającą się do dostaw dla supermarketów, jednocześnie zachowując zwrotność niezbędną w miejskim ruchu. Pojazd o długości ładunkowej wynoszącej zaledwie 11 500 mm, dysponuje możliwością załadunku 42 europalet – 15 na dolnym poziomie i 27 na górnym. Alternatywnie, można przewieźć 67 kontenerów rolkowych (820 mm x 720 mm x 1 800 mm): 22 na dolnym i 45 na górnym poziomie. Ponadto, CITY-FLEXLINER SDT-18 charakteryzuje się licznymi zaletami ekologicznymi.
Z kolei SATÜ30 Smart to lekka, trzyosiowa naczepa niskopodwoziowa, oferująca ładowność do 9 metrów, łącznie z rampą wjazdową, i nadająca się zarówno do ciągników dwu-, jak i trzyosiowych. Dzięki modułowej konstrukcji, pojazdy Langendorf można dostosować do indywidualnych potrzeb klientów.
Wywrotka SKS-HS ISOXX (zdjęcie główne) to uniwersalne rozwiązanie do transportu lekkich towarów masowych, materiałów rozbiórkowych czy asfaltu. Oferując masę własną 6300 kg oraz 29,5 m³ objętości ładunkowej, pojazd ten wyposażony jest w półskorupowe nadwozie z wytrzymałej stali Hardox HB 450 i dostępny jest z różnorodnymi opcjami, takimi jak elektrycznie przesuwany dach czy niestandardowe skrzynie ładunkowe.
Podczas Targów IAA Transportation, które odbędą się od 17 do 22 września, goście będą mieli okazję zapoznać się z ofertą marek Wielton, Langendorf i Aberg na stoiskach E01 i C02 w hali 27, a także na stoisku zewnętrznym.
Oprócz prezentacji produktów Grupy Wielton, na stoiskach partnerów będzie można zobaczyć między innymi: wszechstronny pojazd Cargo Master Multi, łączący platformę Wielton z zsuwanym nadwoziem Libner (stoisko Libner), naczepę wywrotkę Weight Master (stoisko QuickSilver) oraz zabudowę wywrotki Wielton na podwoziu IVECO (stoisko IVECO).
Źródło: Grupa Wielton
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?