Zawieszenie bazujące na amortyzatorach BILSTEIN B14, opracowane wspólnie przez BILSTEIN i Deimann Fahrwerktechnik specjalnie dla transportera VW, zostanie wprowadzone na rynek.
Gwintowany system zawieszenia do transportera VW z serii T5, T6 i T6.1 umożliwia obniżenie zawieszenia o około 40 do 70 mm. Daje także sportowego charakteru nie pozbawiając samochodu wygody. Deimann Fahrwerktechnik opracował wysoki poziom dynamiki i znaczną redukcję przechyłu samochodu. Już w 2013 roku firma Deimann zademjonstrowała możliwości VW T5 z zawieszeniem BILSTEIN B14. Samochód pokonał magiczną barierę 10 minut na Północnej Pętli toru Nürburgring. Z czasem okrążenia 9:57 transporter Deimann VW ustanowił rekord Nordschleife dla pojazdów użytkowych.
Konstruktorzy BILSTEIN po raz kolejny poprawili między innymi charakterystykę amortyzatora. Ponadto nowa powłoka na amortyzatorach i nowa sprężyna zapewniają lepszą odporność zawieszenia na korozję. Gwintowany system BILSTEIN B14 do T5, T6 i T6.1 oferuje zatem jeszcze większą trwałość. Specyficzne wymagania firmy Deimann w zakresie odbicia i uderzenia, charakterystycznego ustawienia amortyzatora i współczynnika opuszczania zostały zachowane.
Źródło: Bilstein