Produkty iON mają być początkowo dostępne na rynku w trzech wersjach, w rozmiarach od 18 do 22 cali: w Europie od maja 2022 r. jako opona letnia Hankook Ventus iON S, a od września 2022 r. na sezon zimowy jako Hankook Winter i*cept iON. Opona Hankook Ventus iON A ma być dostępna jako wersja całoroczna na rynek północnoamerykański. Kolejne wersje produktu są w przygotowaniu.
Wprowadzając nową rodzinę opon iON, nasza firma coraz bardziej dostrzega gwałtowny wzrost popytu na pojazdy elektryczne i związane z tym zapotrzebowanie na odpowiednie opony, także w kontekście konieczności ich wymiany. Dzięki zwiększonemu zasięgowi na jednym ładowaniu akumulatora ta nowa generacja opon będzie przyczyniać się do dalszej optymalizacji wydajności pojazdów elektrycznych w codziennym użytkowaniu – mówi Sanghoon Lee, prezes Hankook Tire Europe.
Według prognoz serwisu informacyjnego IHS Markit, globalny udział samochodów elektrycznych zasilanych bateriami w całkowitej sprzedaży pojazdów będzie rósł o 36,6% rocznie – z obecnych 6,4% udziału w rynku do 29,5% do 2028 roku. Ponieważ opony Hankook iON w porównaniu ze standardowym ogumieniem mają pozwalać przejechać więcej kilometrów na jednym ładowaniu, mogą one również w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia emisji CO2 w ruchu drogowym.
Zoptymalizowane pod kątem elektromobilności opony OE firmy Hankook są już używane przez Audi, BMW, Porsche, VW i inne wiodące marki. Od sezonu 2022/2023 Hankook będzie mógł również zaprezentować swoją wiedzę techniczną w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i wyczynowej mobilności jako dostawca w świecie sportów motorowych pojazdów elektrycznych z ramienia Fédération Internationale de l’Automobile (FIA).
Firma Hankook poprzez większą nośność zrównoważyła większą masę pojazdów elektrycznych spowodowaną dużym ciężarem akumulatorów. Między innymi włókna aramidowe skutecznie przeciwdziałają siłom odkształcającym, które są spowodowane wyjątkowo wysokim momentem obrotowym w pojazdach elektrycznych. Mieszanka tworząca bieżnik, w której skład wchodzi duża ilość żywicy naturalnej, zapewniać ma również wzorową trwałość i mniejsze zużycie. Inną cechą szczególną nowej mieszanki jest wysoka zawartość olejów naturalnych. Dzięki temu produkty iON mają być nie tylko bardziej przyjazne dla środowiska, ale również pozytywny wpływ na przebieg opon.
Kolejnym celem w pracach rozwojowych było stworzenie opon pracujących tak cicho, jak to tylko możliwe. Opracowana przez Hankook technologia sound absorber w połączeniu ze specjalnym wzornictwem zintegrowanym z oponami iON ma znacznie redukować hałas wewnętrzny.
Jesteśmy szczególnie dumni między innymi z tego, że nowa opona letnia Hankook iON uzyskała ocenę A/A/A na etykiecie UE dla opon. Odpowiada to najwyższym osiągom pod względem oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu opon – mówi Klaus Krause, dyrektor Centrum Technicznego Hankook Tire Europe w Hanowerze.
Źródło: Hankook