Hankook ogłosił wyniki finansowe za 1Q 2023 | MOTOFAKTOR

Hankook ogłosił wyniki finansowe za 1Q 2023

Hankook przedstawił skonsolidowane wyniki finansowe za 1Q 2023. Sprzedaż wyniosła 2 104,0 mld KRW (ok. 1 537,4 mln EUR), a zysk operacyjny 190,9 mld KRW (ok. 139,4 mln EUR).
18/05/2023

 

 

Zarówno sprzedaż, jak i zysk operacyjny Hankook w I kwartale 2023 wzrosły odpowiednio o 17,5% i 51,5% rok do roku.

 

W oparciu o strategie marek premium, w tym większy udział produktów o wysokiej wartości dodanej oraz stabilną sprzedaż opon do pojazdów elektrycznych, sprzedaż i zysk operacyjny wzrosły pomimo trudnych warunków ekonomicznych, takich jak globalne spowolnienie gospodarcze, nasilająca się konkurencja i inne czynniki. Do sukcesu przyczynił się wzrost podaży opon homologowanych (opon do wyposażenia oryginalnego; OE), dzięki stabilizacji podaży półprzewodników, oraz wzrost globalnej sprzedaży opon zapasowych w takich regionach jak Europa.

 

Firma Hankook osiągnęła szybki wzrost na globalnym rynku pojazdów elektrycznych dzięki pionierskim, dostosowanym do potrzeb technologiom i strategiom jeszcze zanim pojazdy elektryczne stały się bardziej powszechne. Producent opon klasy premium jest obecnie liderem rynku i wyznaczył cel, jakim jest zwiększenie udziału opon do pojazdów elektrycznych w swojej ogólnej ofercie w zakresie wyposażenia oryginalnego samochodów osobowych i dostawczych do około 20% w tym roku – z 5% w 2021 roku i 11% w 2022 roku.

 

W pierwszym kwartale 2023 r. firma Hankook odnotowała stały postęp dzięki zapewnianiu opon klasy premium jako element wyposażenia oryginalnego nowych modeli elektrycznych, w tym elektrycznego SUV-a „C11” z chińskiego start-upu pojazdów elektrycznych Leapmotor, elektrycznego Volkswagena ID. Buzz i pierwszego całkowicie elektrycznego SUV-a Toyoty „bZ4X”.

 

Ponadto sprzedaż 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych, czyli produktów o szczególnie wysokiej wartości dodanej, osiągnęła poziom 43,5%, co oznacza wzrost o 4,5 pp rok do roku. W podziale na regiony odnotowano wzrost o 4,6 pp w Korei (53,9%), 4,0 pp w Europie (31,9%), 6,6 pp w Ameryce Północnej (54,2%) i 7,2 pp w Chinach (56,3%), co świadczy o stałym wzroście we wszystkich regionach świata.

 

W 2023 r. firma Hankook zamierza dalej rozwijać swoją pozycję lidera na rynku pojazdów elektrycznych i opon o wysokich osiągach. Od tego sezonu firma jest wyłącznym partnerem technicznym i dostawcą opon Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. Hankook jest również wyłącznym partnerem w zakresie opon dla Lamborghini Super Trofeo. Dzięki tym cennym partnerstwom firma Hankook ma dalej umacniać swoją pozycję globalnej marki premium i kontynuować gromadzenie danych w celu usprawniania badań i rozwoju.

 

Hankook postawił sobie za cel zwiększenie sprzedaży o ponad 5% rok do roku i osiągnięcie 45-procentowego udziału w sprzedaży 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych. Firma skupi się na zwiększaniu sprzedaży na kluczowych rynkach, wzmacnianiu partnerstwa z producentami samochodów klasy premium oraz utrzymaniu pozycji lidera w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.

Tabela 1. Skonsolidowane wyniki finansowe za I kwartał 2023 r., Źródło: Hankook

Źródło: Hankook

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).