Obiekt posiada 13 torów testowych i umożliwia przeprowadzanie dokładnych testów wszystkich kategorii produktów, w tym opon do pojazdów elektrycznych i supersamochodów. Tory testowe są przystosowane do wszystkich typów pojazdów – od supersamochodów po ciężarówki i autobusy. W ośrodku testowym znajduje się również wieża kontrolna, budynki biurowe, warsztaty, stacje paliw i stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Wieża kontrolna o wysokości 37,1 m rejestruje przebieg testów za pomocą zintegrowanych systemów monitorowania wszystkich obszarów testowych i warunków klimatycznych.
Wraz z ukończeniem ośrodka Hankook Technoring firma stworzyła kompletną infrastrukturę badawczo-rozwojową, aby jeszcze bardziej zwiększyć swój potencjał innowacyjny. Infrastruktura ta została zaprojektowana w celu stworzenia synergii z istniejącymi obiektami, w tym z globalną siedzibą główną, Hankook Technoplex (Seul, Korea). Ponadto producent posiada własny ośrodek testowy Technotrac na północy Finlandii do przeprowadzania testów na śniegu i lodzie, a także inne regionalne centra badań i rozwoju w Niemczech i USA. Opracowywanie i zabezpieczanie oryginalnych technologii odbywa się w Hankook Technodome, głównym centrum badań i rozwoju z najnowocześniejszym wyposażeniem.
Rozbudowaną infrastrukturę badawczo-rozwojową firma Hankook ma wykorzystywać do dalszego umacniania swojej pozycji w branży motoryzacyjnej w przyszłości. Hankook Technoring ma stanowić ważną bazę dla dalszego rozwoju technicznego oraz miejsce powstawania innowacji w sektorze oponiarskim. Ośrodek testowy ma znaczenie zarówno dla przyszłego rozwoju e-mobilności, jak i pojazdów autonomicznych w sektorze wymiany, a dzięki odpowiednim możliwościom testowania będzie on spełniał rygorystyczne i zróżnicowane wymagania producentów samochodów klasy premium.
Dzięki danym zebranym podczas bieżących testów w ośrodku Hankook Technoring firma Hankook zamierza przyspieszyć również swoją transformację cyfrową. Przedsiębiorstwo pracuje nad platformą do analizy Big Data, aby opracować opartą na sztucznej inteligencji „technologię wirtualnej optymalizacji”. W przyszłości Hankook chce także stworzyć bazę danych zawierającą dane z ewaluacji opon i pojazdów przetestowanych w najtrudniejszych warunkach. Dzięki niej rozszerza technologię dotyczącą tego, co określa się mianem „cyfrowego bliźniaka”. Cyfrowe testowanie opon stanowi ważne uzupełnienie testów na torze i testów wyposażenia oraz pozwala skrócić czas opracowywania opony. Hankook łączy w ten sposób testy w warunkach rzeczywistych na potrzeby przyszłej mobilności z wykorzystaniem możliwości testowania wirtualnego.
Ponadto Hankook planuje aktywnie rozwijać współpracę z firmami działającymi w sektorze mobilności, instytucjami badawczymi i edukacyjnymi oraz startupami. Najnowocześniejsza infrastruktura ośrodka Hankook Technoring pozwala na kontynuowanie dalszej współpracy w celu doskonalenia technologii. W ten sposób firma ma nie tylko poszerzyć swoje możliwości badawczo-rozwojowe, ale także przyczynić się do rozwoju globalnej technologii mobilności.
Opony to jedyny element pojazdu, który styka się z powierzchnią drogi. Są one kluczem do maksymalizacji osiągów pojazdu, bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i komfortu jazdy. Testy na wielu różnych torach mają ogromne znaczenie dla zapewnienia najlepszej jakości produktu w każdych warunkach – mówi Hyunbum Cho, prezes i dyrektor generalny firmy Hankook & Company.
Źródło: Hankook Tire