Oponę Hankook e-SMART City AU56 charakteryzują niski opór toczenia, wysoka nośność oraz przyczepność. W rezultacie zastosowania najnowszej technologii opona ma umożliwiać większy zasięg na jedno ładowanie akumulatora przy jednoczesnym wydajnym przenoszeniu wysokiego momentu obrotowego na drogę.
„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że wraz z modelem e-SMART City AU56 możemy zaprezentować nasz pierwszy produkt, który został opracowany specjalnie dla w pełni elektrycznych autobusów miejskich. Ta opona zwiększa wydajność w publicznej komunikacji miejskiej i przyczynia się do przyspieszenia transformacji w kierunku elektromobilności. Niski współczynnik zużycia umożliwia długotrwałe użytkowanie, co z kolei pozwala obniżyć koszty. Materiały o wysokiej wytrzymałości i innowacyjna konstrukcja zapewniają trwałość nawet w warunkach wysokiego obciążenia. Ponadto struktura tej opony sprawia, że znakomicie nadaje się do pogłębiania bieżnika oraz bieżnikowania, co z kolei przyczynia się do ochrony zasobów naturalnych” – wyjaśnia Guy Heywood, wiceprezes Marketing Strategy Truck and Bus w firmie Hankook Tire Europe.
Opony dla elektrycznych autobusów muszą spełniać bardzo surowe wymagania pod względem użytkowania codziennego. Muszą zapewnić niski opór toczenia, aby zwiększyć zasięg pojazdu na jednym ładowaniu, jednocześnie przenosząc wysoki moment obrotowy i wytrzymując duży ciężar autobusu. Konieczne jest także zapewnienie cichego toczenia, aby zwiększyć komfort podróży pasażerów.
Opony muszą być również odporne na wysokie obciążenia mechaniczne, dlatego nowy model e-SMART City AU56 posiada wzmocnione ściany boczne, które mają zapewniać dodatkowe bezpieczeństwo w przypadku bliskiego dojeżdżania do krawędzi chodników i zatok autobusowych. Opona jest przy tym wykonana tak, aby być trwała i spełniać wszystkie wymagania codziennego użytkowania w ruchu miejskim, a trójstopniowy wskaźnik zużycia ściany bocznej dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo.
Do zaprojektowania modelu e-SMART City AU56 firma Hankook zaprzęgła najnowocześniejsze technologie, takie jak wspomagane sztuczną inteligencją projektowanie, testy z użyciem cyfrowego bliźniaka oraz kształty bieżnika drukowane w technologii 3D. Opona e-SMART City AU56 jest wyposażona w lamele w kształcie litery S umiejscowione między bocznymi i stycznymi klockami bieżnika, które poprawiają wzajemne zazębienie klocków. Powoduje to wydłużenie trwałości oraz zwiększenie przyczepności, co jest niezbędne ze względu na wysoki moment obrotowy. Do tego przyczyniają się również trójwymiarowe zygzakowate linie w obrębie klocków bieżnika. Ponadto wraz ze spadającą głębokością bieżnika następuje odsłonięcie ukrytych rowków i lameli, co jest umożliwiane przez zastosowanie technologii druku 3D. Pozwala to zapewnić bezpieczeństwo, trakcję oraz przyczepność w mokrych warunkach na wymaganym poziomie przez cały cykl życia opony. Małe klocki w kształcie stopni mają zapewniać równomierne zużycie i zapobiegają zakleszczaniu się kamieni, co dodatkowo wydłuża żywotność opony.
Oponę e-SMART City AU56 zaprojektowano pod kątem możliwości pogłębiania bieżnika i bieżnikowania, co jest umożliwiane przez dodatkową gumę bieżnika oraz karkas.
Za innowacyjny projekt oraz wysoką funkcjonalność nowej opony e-SMART City AU56 firma Hankook Tire została nagrodzona przez jury prestiżowego konkursu Red Dot Design Award 2024. To międzynarodowe wydarzenie, organizowane przez Design Zentrum Nordrhein Westfalen, nagradza najlepsze projekty z zakresu designu produktów, marek i komunikacji oraz koncepcji designu. Opona e-SMART City AU56 uzyskała najwyższe wyróżnienie.
Opona e-SMART City AU56 ma być początkowo dostępna w rozmiarze 275/70 R 22.5 i przeznaczona na wszystkie osie. Posiada oznaczenie M+S oraz symbol płatka śniegu (3PMS), co świadczy o jej skuteczności w warunkach zimowych. Dodatkowo, nowy piktogram w kształcie autobusu elektrycznego na boku opony jednoznacznie identyfikuje ją jako idealną do autobusów elektrycznych.
Źródło: Hankook
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?