Po losowaniu fazy grupowej 21/22 UEFA Europa League firma Hankook wraz z UEFA wspólnie ogłosiły przedłużenie współpracy na kolejne trzy lata. Przedstawiciele najwyższego kierownictwa obu firm wzięli udział w losowaniu, które obejmowało także losowanie inauguracyjne dla UEFA Europa Conference League.
Obwieszczenie tej informacji stanowi także potwierdzenie sponsorowania przez Hankook UEFA Europa Conference League poprzez swoją markę Laufenn. Kibice futbolu oraz klienci firmy Hankook będą mogli obejrzeć 64 zespoły zmagające się ze sobą w łącznie 282 meczach w ramach obu lig w każdym sezonie. Globalna widoczność marki na wielu europejskich stadionach zwiększyła się znacząco w ciągu lat, a stało się to dzięki wprowadzeniu reklam LED na obrzeżach boisk oraz statycznych tablic reklamowych.
Partnerstwo z UEFA charakteryzuje się także innymi wyjątkowymi inicjatywami sponsorskimi, takimi jak współpraca w 2020 roku z Davidem Garrettem, który wykonał swoją własną interpretację oficjalnego hymnu UEFA Europa League. W wyniku tego powstał poruszający teledysk „Symphony of Silence” („Symfonia ciszy”), wyrażający uczucia, jakie wśród kibiców wywoływały puste stadiony podczas pandemii Covid-19.
Piłka nożna jest jednym z najpopularniejszych sportów na świecie i odgrywa ważną rolę w krajach europejskich. Zarówno sponsorowanie zawodów, jak i partnerstwo z UEFA, są ważnymi elementami sportowej strategii marketingowej Hankooka w naszym regionie. Ze szczególną przyjemnością mogę poinformować, że prócz naszych innych działań, od początku nowego sezonu będziemy dawać dzieciom z całej Europy możliwość niezapomnianego doświadczenia bycia Maskotką Sędziego. Co więcej, wprowadzenie naszej drugiej marki, czyli Laufenn, do zawodów klubowych UEFA wzmocni nasze relacje z UEFA, dzięki czemu zwiększy się świadomość marki Hankook i jej akceptacja na rynku europejskim za sprawą naszego sponsorowania obu konkurencji.
prezes Hankook Tire Europe - Sanghoon Lee
Kolejną ciekawą inicjatywą organizowaną przez Hankook będzie „Back Stadium Tour”, dającą klientom i kibicom okazję zobaczenia, co dzieje się w dniu meczu na zapleczach stadionów. Kontynuowana przez Hankook będzie również prezentacja „Man of the Match” po każdym z dwóch finałów. Umowa sponsorska będzie nadal integralną częścią partnerstwa firmy Hankook z UEFA, stopniowo uzupełnianą nowymi promocjami.
Przy okazji dzisiejszego losowania do fazy grupowej z ogromną przyjemnością zobaczyłem naszego wieloletniego i myślącego perspektywicznie partnera kontynuującego sponsorowanie UEFA Europa League, rozszerzone o UEFA Europa Conference League. Hankook jest cennym partnerem UEFA od 2012 roku, prezentując jedne z najlepszych inicjatyw i sponsorowanych treści wspierających UEFA Europa League. Z niecierpliwością oczekujemy dalszej współpracy z firmą Hankook i pracy nad nowymi pomysłami na nadchodzące sezony UEFA Europa League i UEFA Europa Conference League.
dyrektor marketingu UEFA - Guy-Laurent Epstein
Źródło: Hankook