Mimo globalnej niepewności gospodarczej, konfliktów politycznych i ciągłych zakłóceń łańcucha dostaw związanych z COVID-19, firma Hankook Tire w trzecim kwartale tego roku odnotowała pozytywne wyniki finansowe. Sprzedaż firmy wzrosła o 25,7% rok do roku i 12,7% w ujęciu kwartalnym, natomiast zysk operacyjny zwiększył się odpowiednio o 6,4% i 9,8%, do czego przyczyniła się silna strategia cenowa i wpływ kursów walutowych. Sprzedaż opon premium w ciągu kwartału poprawiła się, podobnie jak sprzedaż opon na oryginalne wyposażenie (OE) na kluczowych rynkach obejmujących USA, Europę, Chiny i Koreę, z kolei popyt na opony na wymianę (RE) w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku nieznacznie spadł.
Jeden z najsilniejszych segmentów Hankook Tire, jakim jest segment opon o dużej średnicy, pozostał ważnym czynnikiem wzrostu w trzecim kwartale. Globalna sprzedaż opon do samochodów osobowych o średnicy 18 cali lub większej stanowiła 41,1% całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych firmy, co stanowi wzrost o 4,7 pp w porównaniu z rokiem ubiegłym. W ujęciu regionalnym firma Hankook Tire największy wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych o średnicy 18 cali i większej odnotowała na rynku chińskim, gdzie sprzedaż wzrosła o 8,9 pp do 52,3% r/r. W Europie odnotowano wzrost sprzedaży w tym segmencie o 4,4 pp do 30,1%, w Korei o 4,2 pp do 51,4%,a na rynku USA o 3,6 pp do 51,2%.
Kontynuując swoje zaangażowanie w dostarczanie opon OE dla modeli pojazdów elektrycznych (EV) klasy premium, firma Hankook wprowadziła niedawno na rynek rodzinę opon iON przeznaczonych do pojazdów elektrycznych. Ponadto od sezonu 2022/23 Hankook będzie wyłącznym dostawcą i partnerem technicznym pierwszej na świecie całkowicie elektrycznej serii wyścigowej, Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA.
Do końca tego roku Hankook chce uzyskać dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, mimo że niepewność rynkowa spowodowana spowolnieniem gospodarczym i rosnącymi cenami energii prawdopodobnie się utrzyma. Firma zamierza skoncentrować się na dalszym zwiększaniu udziału opon o dużej średnicy w całkowitej sprzedaży opon do samochodów osobowych i osiągnięciu pozycji lidera w segmencie opon do pojazdów elektrycznych.
Źródło: Hankook Tire