Dla dostawczego ID. Buzz Cargo dostępne są wyłącznie 18-celowe opony podstawowe, natomiast elektrycznego busa ID. Buzz można również zamówić z ogumieniem w wersji 21-calowej. W tym połączeniu swoją premierę ma również pierwsza opona premium Hankook do samochodów osobowych z indeksem nośności „HL”. Jednym ze szczególnych wyzwań podczas trwającej około dwóch i pół roku fazy rozwojowej było dostosowanie opon do bardzo wysokiej dopuszczalnej masy całkowitej VW ID. Buzz i mimo to wysokiej dynamiki jazdy na poziomie samochodu osobowego.
Hankook i Volkswagen współpracują z powodzeniem od wielu lat. Opracowanie opon do VW ID. Buzz to kolejny istotny krok w tej współpracy. Jesteśmy dumni, że ten nawiązujący do popularnego na całym świecie kultowego „Bulika” pojazd jest fabrycznie wyposażony w opony Hankook – mówi Sanghoon Lee, prezes Hankook Tire Europe.
Za sprawą 18-calowej wersji Ventus S1 evo 3 ev firma Hankook dostarcza rodzinie ID. Buzz oponę o wyjątkowych właściwościach. Opona klasy premium, zaprojektowana specjalnie dla pojazdów elektrycznych, pewnie przenosi ponadprzeciętnie wysoki moment obrotowy na drogę, co jest niezbędne w nowym Volkswagenie ID. Buzz, który przy masie własnej pojazdu dostawczego ma dynamikę jazdy samochodu osobowego.
Dodatkowo opona klasy premium charakteryzuje się wysoką stabilnością. Podstawą wytrzymałego korpusu opony Ventus S1 evo 3 ev jest dwuwarstwowa osnowa wykonana ze specjalnie opracowanego włókna o wysokiej wydajności, które doskonale łączy stabilność i niską masę. Tym samym Ventus S1 evo 3 ev waży stosunkowo niewiele w stosunku do swoich rozmiarów. Do tego dochodzą zalety starannie dostosowanej konstrukcji profilu, która zapewnia wysoki komfort akustyczny. W rezultacie emisja hałasu, która w pojazdach elektrycznych i tak jest na niskim poziomie, ulega dodatkowemu obniżeniu.
Inną cechą opony Ventus S1 evo 3 ev jest wysoka odporność na ścieranie, co jest zasługą mieszanki bieżnika zaprojektowanej specjalnie pod kątem wysokich momentów napędowych. Również w kwestii oporów toczenia Ventus S1 evo 3 ev we wzorowy sposób spełnia wymogi zawarte w specyfikacji technicznej. Tym samym opona z oznaczeniem A w zestawieniu z porównywalną oponą z oznaczeniem B może przyczynić się do zwiększenia zasięgu nawet o 30 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora.
W oponie o rozmiarze 21 cali dla VW ID. Buzz ze względu na zmniejszoną wysokość ściany bocznej zastosowano ponadto dodatkowe wzmocnienie na bazie stali w obszarze stopki, co przyczynia się do jeszcze większej sztywności ściany bocznej. Zapewnia to wyjątkowo dynamiczną, bezpośrednią reakcję na ruchy kierownicą. Wreszcie cechą charakterystyczną wersji 21-calowej jest zoptymalizowany pod względem aerodynamiki kontur rantu ochronnego felgi, co również przyczynia się do zwiększenia zasięgu.
Za sprawą opony Ventus S1 evo 3 ev w wersjach HL 235/45 R21 104T XL i HL 265/40 R21 108T XL dla ID. Buzz firma Hankook po raz pierwszy prezentuje w swoim portfolio opony do samochodów osobowych z indeksem nośności „HL”. Kontekst: Najnowsza generacja samochodów osobowych i SUV-ów z napędem akumulatorowym o dużej mocy charakteryzuje się znacznie większą masą. Wymaga ona zastosowania opon o znacznie większej nośności przy tym samym ciśnieniu powietrza. Ventus S1 evo 3 ev firmy Hankook radzi sobie z tym wyzwaniem, dzięki czemu VW ID. BUZZ może bez ograniczeń przenosić na drogę swoją dynamikę jazdy, wspieraną przez niski środek ciężkości.
Opracowując opony o dużej nośności, Hankook dalej rozszerza swoją ofertę oryginalnego wyposażenia. Opona dostosowana do większej masy pojazdu, która w przypadku elektrycznych samochodów dostawczych ma duże znaczenie, w optymalny sposób wspiera właściwości jezdne VW ID. Buzz – wyjaśnia Klaus Krause, kierownik Hankook Europe Technical Center w Hanowerze.
Kolejnym elementem zwiększającym komfort i bezpieczeństwo w 21-calowych oponach Ventus S1 evo 3 ev dla VW ID. Buzz jest materiał uszczelniający Hankook SEALGUARD, który automatycznie uszczelnia przebicia o średnicy do pięciu milimetrów w obszarze bieżnika opony. SEALGUARD umożliwia na przykład kontynuowanie jazdy nawet w przypadku przebicia opony gwoździem. Dzięki temu w pojazdach wyposażonych w SEALGUARD nie trzeba już przewozić koła zapasowego ani zestawu naprawczego, dzięki czemu w bagażniku jest więcej miejsca, zmniejsza się masa pojazdu i można uniknąć potencjalnie niebezpiecznej wymiany koła na poboczu drogi.
Oprócz zalet w zakresie bezpieczeństwa, opony wyposażone w technologię SEALGUARD firmy Hankook nadal zapewniają typowy dla siebie poziom komfortu, ponieważ ich podstawowa konstrukcja nie różni się od opon bez technologii SEALGUARD.
Źródło: Hankook