Trzeci kwartał był kształtowany przez przyszłościowe inwestycje w obszarze opon do pojazdów elektrycznych oraz opon stanowiących część oryginalnego wyposażenia do pojazdów o wysokich osiągach produkowanych przez duże marki samochodów premium. Hankook dąży do zajęcia wiodącej roli w przemyśle na rzecz mobilności przyszłości. Przedsiębiorstwo osiągnęło duże postępy w zakresie badań i rozwoju (R&D) zwłaszcza w odniesieniu do stawianych przed producentów samochodów wysokich wymagań związanych z wydajnością dla samochodów sportowych, a także pojazdów elektrycznych.
Ponadto firma Hankook stale poszerzała swój obszar sprzedaży oraz gamę produktów po pierwszej globalnej premierze pierwszej na świecie linii opon do pojazdów elektrycznych „iON” w maju 2022 r. Jednocześnie dzięki swoim uznawanym kompetencjom w dziedzinie opon do pojazdów elektrycznych przedsiębiorstwo z powodzeniem ugruntowało swoją pozycję jako wyłączny dostawca oraz oficjalny partner Formuły E, wiodącej na świecie serii wyścigów pojazdów elektrycznych.
Łącznie w III kwartale 2023 r. firma Hankook była na całym świecie dostawcą około 250 części oryginalnego wyposażenia dla około 40 marek samochodów, w tym marek premium Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche oraz Tesla. Podkreśla to status przedsiębiorstwa jako producenta opon premium na światowym rynku.
Mimo wciąż trudnych ekonomicznych warunków ramowych firma Hankook odnotowywała w dalszym ciągu dobre wyniki. Przyczynami takiego stanu rzeczy są między innymi ustabilizowane ceny surowców, włącznie z cenami syntetycznego kauczuku i sadzy, a także spadek kosztów frachtu morskiego. Strategiczna polityka cenowa oraz efektywne zarządzanie produktami premium –w tym oponami o dużych średnicach, oponami do pojazdów o wysokich osiągach oraz pojazdów elektrycznych – pozwoliły na osiągnięcie efektów synergii z godnym uwagi rezultatem.
Efekty te utrzymywały się również w III kwartale, przy czym opony do samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów użytkowych o rozmiarze 18 cali lub większym stanowiły 43,4% całkowitej sprzedaży. Odpowiada to wzrostowi o 2,3 punktu procentowego w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród najważniejszych rynków za najwyższy udział w sprzedaży opon do samochodów osobowych o dużych rozmiarach w calach odpowiadały Chiny (57,3%), następnie Korea (53,6%), Ameryka Północna (51,4%) oraz Europa (34,3%).
Źródło: Hankook