Oba produkty są wyrazem wizji firmy Hyundai w obszarze zastosowania technologii ogniw paliwowych w pojazdach ciężarowych. Są także kolejnym krokiem na drodze szerokiego zastosowania tej technologii w pojazdach poruszających się na terenie Stanów Zjednoczonych i na całym świecie.
Hyundai od kilku lat konsekwentnie rozwija technologię napędu wodorowego. W 2013 roku wprowadził na rynek pierwszy produkowany masowo pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi. W 2018 roku wprowadził na rynek pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi drugiej generacji – model NEXO. W grudniu 2018 r.zainwestował 6,4 mld USD, by przyspieszyć rozwój społeczeństwa opartego o wodór także poza samochody osobowe.
Przedstawiając HDC-6 Neptune, pierwszy napędzany wyłącznie wodorem pojazd ciężarowy Hyundai, zaczynamy jednocześnie badać możliwości zastosowania technologii ogniw paliwowych na rynku samochodów użytkowych w Stanach Zjednoczonych. Jesteśmy także gotowi na współpracę z innymi partnerami, by zbudować ekosystem dla wodorowych pojazdów ciężarowych.
Szef Działu Pojazdów Użytkowych Hyundai - Edward Lee
Ogniwa paliwowe nadają się do zastosowania w pojazdach ciężarowych o wysokiej ładowności, dzięki możliwości uzyskania dużego zasięgu i krótkiemu czasowi tankowania. Hyundai dysponuje niezbędnym doświadczeniem, by opracować wysokiej jakości pojazdy z zastosowaniem tej technologii.
W HDC-6 NEPTUNE zastosowano unikalną konstrukcję, układ napędowy oraz zaawansowane technologie w kabinie. Ciężarówka ma przyczynić się także do sukcesu Hyundaia w sektorze pojazdów użytkowych, które dzisiaj sprzedaje w 130 krajach. Oferta marki w tym segmencie jest dobrze znana na świecie, natomiast w Stanach Zjednoczonych została przedstawiona po raz pierwszy wraz z premierą HDC-6 NEPTUNE podczas North American Commercial Vehicle Show 2019.
Nowoczesny, a przy tym funkcjonalny design pojazdu w stylu art deco, jest inspirowany opływowymi kształtami lokomotyw z lat 30. XX wieku i projektami przemysłowymi Henry’ego Deryfussa m. in. dla New York Central Railroad, uważanymi za technologiczny cud epoki, a zarazem odważnymi i kultowymi. Zespół projektowy HDC-6 NEPTUNE stworzył całkowicie nowe, wyjątkowe dla branży pojazdów użytkowych rozwiązanie.
Zastosowanie układu napędowego ogniw paliwowych stworzyło nam możliwość zdefiniowania na nowo designu samochodu ciężarowego. Zespół projektowy pojazdów użytkowych Hyundai rozpoczął projekt od zera, skupiając się na opracowaniu nowych funkcjonalności i odrzucając dotychczasowe standardy, aby zaprojektować pojazdy użytkowe przyszłości.
Szef Zespołu Projektowego Hyundai Motor Group - Luc DonckerwolkeProjektując HDC-6 NEPTUNE zespół zastosował nowe sposoby łączenia formy i funkcjonalności. Ze względu na zwiększone wymagania dotyczące chłodzenia, motyw grilla zastosowano na całej dolnej części ciężarówki. Poprawia to przepływ powietrza i jednocześnie nadaje wyjątkowy wygląd. Dzięki umiejscowieniu kabiny samochód zyskał także lepszą ergonomię i wydajność parkowania.
HDC-6 NEPTUNE, elektryczna ciężarówka nowej generacji z ogniwami paliwowymi, wyraża wizję mobilności firmy Hyundai. W projekcie zastosowano innowacyjne i kreatywne rozwiązania, zaawansowane technologie oraz przełomowy, futurystyczny design.
Szef Centrum Projektowego Hyundai - SangYup LeeHyundai ugruntowuje pozycję lidera w dziedzinie technologii ogniw paliwowych. Dzięki współpracy z H2 Energy, firma skomercjalizowała elektryczne ciężarówki na wodór i w latach 2019 – 2023 będzie dostarczać 1 600 pojazdów na rynek szwajcarski. Amerykański rynek pojazdów użytkowych jest kolejnym, ważnym krokiem rozwoju firmy w tym obszarze.
Źródło: Hyundai