Jeśli chodzi o usługi serwisowe i naprawcze samochodu, odpowiednie informacje w odpowiednim czasie i we właściwym miejscu mogą ogromnie wpłynąć na osiągnięcie efektywnych, a tym samym opłacalnych wyników. Z tego powodu Hella Gutmann opracowuje nową funkcję. Przy pomocy inteligentnego sprzętu w postaci pary cyfrowych okularów, a także aplikacji Hella Gutmann, nowe możliwości będą dostępne dla techników podczas pracy. Szybkie robienie zdjęć aparatem zintegrowanym ze smart okularami, robienie nim wideo i wysyłanie ich, skanowanie kodu QR i wyszukiwanie informacji z Internetu, a nawet omawianie kilku szczegółów z ekspertem w Technical Call Center – wszystko to jest technicznie możliwe, a w przyszłości ma ułatwić codzienną pracę.
Począwszy od 2019 r. pierwszy poziom rozwoju będzie skupiony na korzyściach, jakie mogą uzyskać warsztaty, początkowo w wyniku szerokiej wymiany informacji między miejscem pracy, w którym naprawiane są samochody, a telefonicznym centrum obsługi technicznej Hella Gutmann Solutions. Aby otrzymać to nowe wsparcie w czasie rzeczywistym bezpośrednio w miejscu pracy, mechanik potrzebuje okularów cyfrowych i aplikacji, która musi być zainstalowana na jego komputerze lub tablecie. Aplikacja pozwoli mu zarządzać zapytaniami o pomoc, przekazywać i odbierać zdjęcia, dane i filmy do i od specjalisty ds. diagnostyki, a nawet będzie mógł rozmawiać ze specjalistą w tym samym czasie. Ekspert zobaczy to, co widzi mechanik. Podobnie jak w przypadku funkcji zdalnej, może on podobnie interweniować – oczywiście nie fizycznie w samochodzie, ale w oknie dialogowym w czasie rzeczywistym i dodając adnotacje do zdjęć/wideo, które są następnie wyświetlane w polu widzenia mechanika.
Ponadto nowy produkt Hella Gutmann umożliwia skanowanie kodów QR i nakładanie danych lub funkcji przechowywanych w tych kodach. Dodatkowe linki do baz danych w celu szybszego gromadzenia danych pojazdów i łączenia z funkcjami mega macs są przeznaczone do rozpatrzenia w późniejszych fazach rozwoju
Od debiutu mega macsa 77 na rynku wiosną tego roku, wiele warsztatów miało już okazję wykorzystać go w swojej codziennej pracy. Krótki czas reakcji, wskazówki dla operatora dotyczące pomiarów, pojemny dotykowy ekran HD i stacja ładująca bez kabli to rzeczy, które zachwycają użytkowników. Jak widać podczas premiery, mega macs 77 nadal szybko rozwija się w kierunku „Diagnostyki 4.0”.
W oparciu o innowacyjną architekturę oprogramowania, mega macs 77 na początek swojej dalszej ewolucji otrzyma całkowicie nowy interfejs użytkownika, który pojawi się również z nowym graficznym interfejsem użytkownika (GUI). Dalsze uproszczenie dla techników wynika z takich zmian jak elastyczny spis często używanych funkcji pojazdu lub intuicyjna, możliwa do filtrowania funkcja wyszukiwania dla wszystkich typów danych, a także dla komponentów. Używanie palców do funkcji przeciągania również zwiększa wygodę użytkownika.
Architektura oprogramowania mega macs 77 wytycza drogę do nowego stylu pracy w coraz bardziej cyfrowym środowisku warsztatowym. Równolegle do tej zmiany, celem jest również zwiększenie możliwości związanych z mega macs 77, wykorzystując być może przygotowanie do cyfrowych procesów warsztatowych i niezależnych od platformy aplikacji w systemach sieciowych.
Przypominamy też, że Hella i Hella Gutmann zaprezentują się na wspólnym stoisku (Hala 9, stoisko A88) podczas nadchodzących targów Automechanika we Frankfurcie nad Menem w dniach 11-15 września br. Pierwszego dnia w godzinach 15:00-15:30 lokalnego czasu planowana jest konferencja prasowa na stoisku Hella.
Źródło: Hella