Fakt, że nowoczesne pojazdy są coraz bardziej połączone – czy to przez Internet, czy ze sobą nawzajem – jak również wzrost pół-autonomicznych funkcji jazdy stwarzają nowe wyzwania dla bezpieczeństwa danych. Producenci pracują zatem nad nowymi koncepcjami bezpieczeństwa zaprojektowanymi w celu zapobiegania atakom hakerów na dane pojazdu i elektronikę pojazdu. Podobnie jak firewall w komputerach „carwall” chroni nowoczesne pojazdy przed nieautoryzowanym dostępem do danych. Na tym tle otwarty przepływ danych przez interfejs OBD będzie poważnie ograniczony. W przyszłości dzisiejsze wysokie woluminy diagnostyczne będą dostępne tylko dla uwierzytelnionych użytkowników.
Podobnie jak w przypadku poprzednich modyfikacji technicznych warunków ramowych spowodowanych nowymi technologiami pojazdów lub zmianami przepisów, Hella Gutmann Solutions zaoferuje również praktyczne rozwiązania dla tego konkretnego wyzwania. Nowa funkcja w oprogramowaniu mega macs umożliwi użytkownikom diagnozowanie przyszłych modeli pojazdów przy użyciu zwykłej ilości danych dostępnych w ramach prawa.
FCA (Fiat Chrysler Automobiles) już zaczęła dostarczać swoje najnowsze modele z tzw. „Bramą bezpieczeństwa”. Inni producenci opracowują podobne koncepcje bezpieczeństwa dla swoich nowych pojazdów. Dlatego Hella Gutmann Solutions pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi wdrożenie wymaganych funkcji uwierzytelniania w oprogramowaniu mega macs. Funkcje te będą dostępne dla klientów za pośrednictwem aktualizacji oprogramowania. Dokładna data wdrożenia jeszcze nie jest znana.
Źródło: Hella