Na tegorocznych targach Automechanika we Frankfurcie, wiodących międzynarodowych targach dla rynku motoryzacyjnego, w dniach 10-14 września 2024 r. FORVIA HELLA zaprezentowała innowacje produktowe, rozwiązania w zakresie wyposażenia warsztatów oraz technologie przyszłości.
Na tegorocznych targach Automechanika we Frankfurcie, wiodących międzynarodowych targach dla rynku motoryzacyjnego, w dniach 10-14 września 2024 r. FORVIA HELLA zaprezentowała innowacje produktowe, rozwiązania w zakresie wyposażenia warsztatów oraz technologie przyszłości. Firma pokazała jak wysoka jakość części zamiennych w połączeniu z inteligentnymi opcjami diagnostycznymi i kalibracyjnymi, a także szkoleniami warsztatowymi, pomaga efektywnie radzić sobie z rosnącą złożonością techniczną napraw pojazdów. Po raz pierwszy została zaprezentowana rozszerzona oferta części zamiennych do układów hamulcowych pod silną marką HELLA. Oprócz części eksploatacyjnych i komponentów hydraulicznych, obejmuje ona również płyny i chemikalia.
Tegoroczna edycja targów Automechanika była również okazją do uczczenia 125 urodzin marki HELLA.
Firma została założona w mieście Lippstadt w niemieckiej Westfalii jako wyspecjalizowany producent lamp, latarni i klaksonów do powozów, rowerów i pierwszych samochodów. Obecnie FORVIA HELLA jest globalnym dostawcą motoryzacyjnym, zatrudniającym około 37 500 pracowników w ponad 125 lokalizacjach na całym świecie.
„125 lat FORVIA HELLA to coś, z czego możemy być wspólnie bardzo dumni. Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim obecnym i byłym pracownikom za umożliwienie nam świętowania tego kamienia milowego w historii naszej firmy. Wszyscy odegrali kluczową rolę we wspieraniu, kształtowaniu i rozwoju firmy”, mówi Bernard Schäferbarthold, dyrektor generalny FORVIA HELLA.
„Jednocześnie rocznica jest dla nas zobowiązaniem na przyszłość i motywacją do pozostania na czele mobilności w nadchodzących latach i kształtowania jej z pozycji lidera”.
Powstanie i początek rozwoju firmy przemysłowej datowany jest na 11 czerwca 1899 r., kiedy przedsiębiorca Sally Windmüller zarejestrował „Westfälische Metall-Industrie Aktien-Gesellschaft (WMI)” w rejestrze handlowym sądu okręgowego w Lippstadt.
„Dwie rzeczy zawsze charakteryzowały firmę FORVIA HELLA” – mówi dyrektor generalny Bernard Schäferbarthold. „Po pierwsze, nasza innowacyjna siła jest wspólnym mianownikiem łączącym WMI z przeszłości z firmą dzisiaj. Po drugie, nieustannie dostosowujemy się do zmian w naszym otoczeniu przemysłowym. To zawsze czyniło nas silnymi i tylko w ten sposób mogliśmy stać się tym, kim jesteśmy dzisiaj: wiodącym dostawcą technologii oświetlenia samochodowego i elektroniki samochodowej”.
W 1908 roku, zaledwie dziewięć lat po oficjalnym założeniu WMI, na rynek wprowadzono pierwszą wybitną innowację produktową. Lampa acetylenowa „System Hella” została uwzględniona w katalogu sprzedaży. Lampa acetylenowa opracowana przez WMI była nie tylko o wiele lepsza od lamp na świece lub parafinę używanych w tamtym czasie pod względem intensywności i zasięgu światła.
FORVIA HELLA dorastała wraz z technologią oświetleniową, ale firma działa również w branży elektronicznej od prawie sześćdziesięciu lat. Wejście FORVIA HELLA do branży elektronicznej było oczywiście związane z elektroniką oświetleniową, kiedy w 1965 roku w zakładzie w Hamm (Niemcy) rozpoczęto produkcję całkowicie elektrycznego urządzenia błyskowego. FORVIA HELLA była jednym z pierwszych dostawców motoryzacyjnych, którzy wkroczyli w erę elektroniki. Asortyment produktów od samego początku obejmował również przełączniki elektryczne, a także wtyczki i gniazda do przyczep. Obecnie FORVIA HELLA generuje sprzedaż przekraczającą 3 miliardy euro w branży elektronicznej i jest liderem w wielu produktach do jazdy autonomicznej i elektromobilności.
Hella Gutmann stale rozszerza „Cyber Security Management” (CSM) w swojej gamie urządzeń diagnostycznych mega macs. Teraz użytkownicy mogą również diagnozować najnowsze pojazdy BMW chronione przez systemy cyberbezpieczeństwa bez konieczności przechodzenia przez portal OE. Hella Gutmann wdrożyła tę funkcję w swojej gamie urządzeń diagnostycznych mega macs już w 2020 roku. Dzięki najnowszemu rozszerzeniu funkcja jest teraz dostępna łącznie dla 17 marek.
W BMW środki cyberbezpieczeństwa wykorzystujące SFA (Secure Feature Activation) zaczęły być stosowane w 2022 roku w klasie luksusowej (seria 7) i w kompaktowym SUV-ie X1 trzeciej generacji. Warsztaty są teraz wspierane przez Hella Gutmann CSM w diagnostyce tych modeli oraz nowszych serii 5 i X2. Planowane są rozszerzenia o przyszłe modele BMW.
Funkcje CSM dostępne są także dla takich marek, jak: Abarth, Alfa Romeo, Audi, BMW, Chrysler, Cupra, Dacia, Dodge/RAM, Fiat, Hyundai, Jeep, Kia, Mercedes-Benz, Renault, Seat, Skoda i VW. Ponadto blokady cyberbezpieczeństwa Forda, Polestara i Volvo można anulować w prawie każdym mega macs za pomocą wymaganej procedury See Key. Łącznie funkcje odblokowywania cyberbezpieczeństwa Hella Gutmann są zatem dostępne dla ponad 650 modeli pojazdów.
Dziesięć lat po wprowadzeniu pierwszego narzędzia do kalibracji kamery i czujnika dla pojazdów wielu marek, Hella Gutmann przenosi kalibrację ADAS na wyższy poziom. Nowe, w pełni cyfrowe narzędzie CSC-Tool X 20 zostało zaprezentowane na targach Automechanika we Frankfurcie. Dzięki szybkim, półautomatycznym procesom, integracji z chmurą i bezproblemowej dokumentacji, narzędzie to zostało zaprojektowane tak, aby płynnie wpasować się w rutynę każdego nowoczesnego warsztatu. Będzie dostępne w sprzedaży od wiosny 2025 r.
Główne cechy CSC-Tool X 20 obejmują mocną, ale elegancką ramę ze składaną poprzeczką, dwie kamery 3D, niezależny panel PC i ekran przemysłowy o przekątnej 75 lub 86 cali. Zestaw zawiera 19 plansz dla kamery cyfrowej, wszystkie wyświetlane w rozmiarze OE, a większy ekran może również wyświetlać cele XXL dla Hondy i Iveco. Modułowa konstrukcja narzędzia umożliwia również przyszłe aktualizacje, takie jak kalibracja radaru i kamery monitorowania otoczenia pojazdu 360°.
CSC-Tool X 20 jest sterowany za pomocą aplikacji, która łączy się z chmurą przez Wi-Fi, uzyskując dostęp do najnowszych danych pojazdu. Łączy się również z urządzeniami diagnostycznymi Hella Gutmann, takimi jak mega macs X i mega macs S 20, umożliwiając szybką wymianę danych. Taka konfiguracja zmniejsza potrzebę wielokrotnego wprowadzania danych i minimalizuje potencjalne błędy.
W Formule 1 telematyczne rejestrowanie danych pojazdu sprawdza się od dziesięcioleci. Dane w czasie rzeczywistym stanowią podstawę ważnych analiz i decyzji dla techników i kierowników wyścigów. Operatorzy flot, producenci samochodów, ubezpieczyciele, serwisy pomocy drogowej i warsztaty również mogą skorzystać z danych w czasie rzeczywistym w ramach określonej puli pojazdów, rejestrując i przesyłając lokalizacje pojazdów, wzorce jazdy, oznaki zużycia, kody błędów lub parametry systemu. We współpracy z francuskim specjalistą od telematyki Munic S.A., Hella Gutmann wykorzystała to jako okazję do opracowania rozwiązania telematycznego opartego na chmurze dla profesjonalistów – macsLive.
Umożliwia ono dogłębną diagnostykę pojazdów na drodze w sposób, który wcześniej był możliwy tylko w warsztacie. Z jednej strony stan pojazdu można stale monitorować na żywo za pośrednictwem opartej na chmurze platformy diagnostycznej. Z drugiej strony zebrane dane stanowią podstawę precyzyjnej, diagnostyki pojazdu w czasie rzeczywistym. Umożliwia to ekspertom podejmowanie właściwych decyzji — takich jak mobilne rozmieszczenie technika z odpowiednim komponentem, wydajne zdalne wsparcie, poinformowanie warsztatu lub zalecenie usług w celu zapobiegania dalszym uszkodzeniom.
Podobnie jak w przypadku istniejących rozwiązań telematycznych, klucz sprzętowy macsLive musi pozostać na stałe podłączony do gniazda OBD pojazdu. Jest to jedyny sposób na ciągłe rejestrowanie danych pojazdu i bezprzewodowe przesyłanie ich do chmury.
Mega macs X firmy Hella Gutmann wyróżnia się swoimi unikalnymi funkcjami, w tym wybieralnymi modułami oprogramowania, diagnostyką za pośrednictwem protokołu internetowego (DoIP) i możliwością oceny stanu zdrowia (SoH) akumulatorów trakcyjnych pojazdów elektrycznych. Teraz te zaawansowane funkcje są dostępne w bardziej przystępnej cenie dzięki nowemu mega macs S 20, co czyni go doskonałym wyborem dla warsztatów poszukujących skalowalnego i prostego rozwiązania diagnostycznego.
„Oprogramowanie jest wysoce konfigurowalne i spełnia nawet najbardziej wymagające wymagania, w tym diagnostykę akumulatorów wysokonapięciowych, zapewniając wyjątkową wygodę użytkowania” — mówi Fabian Bierenstiel, kierownik ds. zarządzania kategoriami w Hella Gutmann. Niezależnie od tego, czy zaczynasz od diagnostyki, uaktualniasz starsze urządzenie, czy konfigurujesz dodatkowe stanowiska robocze, mega macs S 20 zapewnia elastyczne, najnowocześniejsze rozwiązanie.
Koncepcja „mega macs S 20” została zaprojektowana do elastycznego użytku z dowolnym urządzeniem z systemem Android (z systemem Android 10 lub nowszym), takim jak tablet lub duży smartfon.
Jedynym dołączonym komponentem sprzętowym jest „HG-VCI S 20”, który posiada interfejsy Bluetooth i USB-C, umożliwiające komunikację między tabletem lub smartfonem a pojazdem.
Obsługuje protokoły transmisji danych DoIP i CAN-FD, co pozwala na diagnozowanie nawet najnowszych pojazdów z komunikacją opartą na sieci Ethernet.
Mega macs S 20 jest dostępny w różnych wersjach oprogramowania:
W czasie targów Automechanika we Frankfurcie HELLA zaprezentowała również cała gamę oświetlenia dodatkowego i roboczego.
Nowością są między innymi nowe LED-bary serii BLACK MAGIC EDGELESS PRO. Występują one w wersjach ze światłami pozycyjnymi oraz wersje 7” w opcji ze światłami ostrzegawczymi. LED-bary BLACK MAGIC PRO dostępne są w wersji jednorzędowej oraz dwurzędowej i w długościach od 7 do 50 cali.
Kolejną nowością są prezentowane lampy robocze RokLUME, których cechą charakterystyczną jest możliwość płynnej regulacji temperatury barwowej. Ma to duże znaczenie podczas prac w środowisku zapylonym lub leśnym. Zmiana temperatury barwowej poprawia widoczność w trudnych warunkach, a także wpływa pozytywnie na komfort pracy.
Poza opisanymi modelami oświetlenia HELLA prezentowała cała gamę oświetlenia ostrzegawczego, roboczego i sygnałowego, które w niektórych krajach Europy stało się wymaganym wyposażeniem obowiązkowym samochodów.
Artykuł sponsorowany FORVIA HELLA