Hella Pagid, będąca spółką joint venture HELLA oraz TMD Friction, korzysta z wieloletniego doświadczenia marki OE – Pagid, która od 1960 r. dostarcza klocki hamulcowe wielu międzynarodowym producentom samochodów premium i sportowych, takim jak BMW, Mercedes-Benz, Audi, VW i Porsche. Klocki te charakteryzują się wysoką jakością i przewyższają coraz bardziej rygorystyczne wymogi w zakresie skuteczności hamowania, komfortu i ochrony środowiska.
Klocki OE od Hella Pagid możemy spotkać obecnie, m.in. w takich pojazdach Grupy VAG jak VW Golf VII/T-Roc/Touran, Audi A3/S3/Q1, SEAT Leon/Ateca, Skoda Yeti/Karoq oraz innych wyprodukowanych na platformie MQB, które były stopniowo wprowadzane od sierpnia 2012 r.
Powyższe klocki zanim trafią do pojazdów są poddawane rygorystycznym testom jakości. Sprawdza się czy ich skład jest nie tylko przyjazny dla środowiska, ale również czy jest dostosowany dokładnie do każdego rodzaju pojazdu, układu hamulcowego, osiągów silnika, obciążenia drogowego i charakterystyki hamowania. Przechodzą one też jazdę próbną do 300 000 km i 1000 godzin badań na stanowisku badawczym, co znacznie przekracza wymogi prawne europejskiej dyrektywy ECE-R90. Ponadto większość klocków hamulcowych w ofercie Hella Pagid nie posiada w składzie miedzi.
Działalność Hella Pagid nie ogranicza się wyłącznie do rynku OE, co wyraźnie pokazuje szerokie portfolio części układu hamulcowego dla rynku wtórnego. Znajdziemy w nim produkty przeznaczone dla lekkich pojazdów użytkowych, a także hybrydowych, elektrycznych i sportowych.
W przypadku lekkich pojazdów użytkowych liczy się duży udźwig i długi okres eksploatacji części układu hamulcowego. W związku z tym, zdecydowana większość tarcz hamulcowych Hella Pagid przeznaczonych do lekkich pojazdów użytkowych jest wykonana z żeliwa szarego o wysokiej zawartości węgla. Skutkuje to szybkim rozpraszaniem ciepła, a tym samym optymalną skutecznością hamowania nawet w ekstremalnych sytuacjach.
W połączeniu z okładzinami hamulcowymi Hella Pagid specjalnie zaprojektowanymi do lekkich pojazdów użytkowych, powoduje to niskie zużycie pomimo wysokiej skuteczności hamowania. Łącznie Hella Pagid oferuje ponad 14 000 części zamiennych do układów hamulcowych do samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych. Celem marki jest być wiodącym dostawcą na niezależnym rynku wtórnym wszystkich produktów związanych z hamowaniem.
Hella Pagid angażuje się również w sporty motorowe. W nadchodzącym sezonie wyścigowym czwarty rok z rzędu spółka będzie sponsorem ekipy racing one. Wystawi ona Ferrari 458 GT3 i 488 GT3, które zobaczymy w „Nürburgring Endurance Series”, 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring, DTM Trophy i ADAC GT4 Germany. Ubiegły sezon był dla ekipy racing one udany, w związku z tym apetyt na kolejne sukcesy jest duży. Niewątpliwie trudności, z jakimi zmierzą się części Hella Pagid podczas każdej z tych serii przełożą się potem na jeszcze lepszą jakość ich odpowiedników, które znajdą zastosowanie w pojazdach drogowych.
Szczegółowe informacje dotyczące produktów oraz ich dostępności można uzyskać w Dziale Obsługi Klienta firmy Motogama – dystrybutora produktów Hella Pagid w Polsce tel.: 12 61 94 600; www.motogama.pl
Artykuł sponsorowany przez firmę Motogama