Przykładowo w celu zwiększenia bezpieczeństwa podczas transportu lub podczas załadunku i rozładunku pojazdów użytkowych Hella wprowadziła do oferty różne lampy ostrzegawcze. Na Solutrans (19-23 listopada 2019 r. w Lyonie) prezentowany będzie również zupełnie nowy produkt, K-LED Rebelution, który łączy w sobie design i najnowocześniejszą technologię Edge Light w jednym produkcie. Światło jest widoczne przez obwodowy pas świetlny w kształcie pierścienia. Dzięki czarnej konstrukcji i wysokości około 60 mm lampkę ostrzegawczą można bezproblemowo zintegrować z sylwetką pojazdu. K-LED Rebelution generuje natychmiast widoczny sygnał 360°, który można zobaczyć z dużej odległości. Jest dostępny jako sygnał migający lub obrotowy.
Aby przyczepy/naczepy były lepiej widoczne w ciemnościach i po zmroku, firma Hella opracowała Park Safety Fix (PS-Fix), autonomiczny system oświetlenia postojowego. System składający się z zasilania bateryjnego, które umożliwia aktywne oświetlanie przyczep/naczep bez holowania pojazdu. Pierwszy model serii będzie dostępny w sprzedaży od stycznia 2020 r.
Technologia Hella Visiotech pomaga również zwiększyć bezpieczeństwo pracy. Umożliwia rzutowanie sygnałów ostrzegawczych i symboli na ziemię. Technologia ta została już zintegrowana z trzema produktami przeznaczonymi do pojazdów specjalnych: modułem projekcyjnym LED oraz dwiema lampami ostrzegawczymi SL60 LED i Module 50 LED Spot. W lampie ostrzegawczej LED SL60, która jest szczególnie odpowiednia do manewrowania, wiązki świetlne diod LED zbiegają się w takim stopniu za pomocą specjalnej optyki soczewkowej, że linia ostrzegawcza w kształcie paska jest rzutowana na ziemię. Te rzutowane linie można również wykorzystać do uproszczenia nawigacji pojazdu. Lampa ostrzegawcza LED SL60 jest dostępna dla producentów OE, a także na niezależnym rynku części zamiennych.
Od listopada 2017 r. w regulacji ECE R48 określono boczne kierunkowskazy przyczep, aby zwrócić uwagę jadących obok i zbliżających się z boku rowerzystów, a także pieszych, na rychłe wyłączenie pojazdu. Dlatego Hella oferuje teraz modułową tylną lampę zespoloną do przyczep ze zintegrowanym modułem elektronicznym do sterowania migającymi bocznymi światłami obrysowymi LED („Flash SMLR”). Monitorowanie kierunkowskazów jest już zintegrowane z tylną lampą zespoloną. Odbywa się to zgodnie z DIN 13207.
Dla tych, którzy chcą przejść z technologii halogenowej na LED, Hella oferuje praktyczne rozwiązania, na przykład z nowymi reflektorami roboczymi LED ECO18 i ECO26. Dzięki swoim kompaktowym rozmiarom i uniwersalnemu kształtowi seria ECO może zastąpić prawie wszystkie zwykłe reflektory halogenowe. Ponadto mają one wydajność świetlną 1350 lub 2000 lumenów, a jednocześnie pobór mocy tylko 18 lub 26 watów. Lampa robocza LED ECO18 jest również dostępna jako światło cofania.
Podczas targów Solutrans Hella będzie obecna na stoisku E229 w hali 3.
Źródło: Hella