W ramach tej eksperymentalnej inicjatywy firma Hitachi Energy dostarczyła Penske swoje urządzenie Grid-eMotion Fleet do ładowania pojazdów elektrycznych. To kompleksowe rozwiązanie do szybkiego ładowania prądem stałym (DC) zostało specjalnie zaprojektowane do skalowania i umożliwienia wielowatowego ładowania, odpowiedniego dla różnorodnych flot pojazdów ciężarowych o różnych wielkościach.
Nowe funkcje systemu umożliwiają redukcję zajmowanego miejsca o nawet 60% oraz zmniejszenie potrzeby okablowania o nawet 40% w porównaniu z tradycyjnymi systemami ładowania. To pozwala na efektywne wykorzystanie zasobów i utrzymanie wysokiej wydajności ładowania pojazdów elektrycznych (EV).
„Inwestowanie w zakresie pojazdów elektrycznych i rozwiązań ładowania ma dla nas kluczowe znaczenie, ponieważ nasi klienci poszukują rozwiązań obniżających emisję dwutlenku węgla w swoich flotach i zgodnych z przepisami dotyczącymi emisji” – powiedział Art Vallely, prezes Penske Truck Leasing. – „Solidna publiczna i prywatna infrastruktura ładowania jest niezbędna, aby w przyszłości zapewnić rentowność komercyjnych ciężarówek elektrycznych.”
Penske jest pionierem w stosowaniu elektrycznych pojazdów użytkowych. Firma przeznacza znaczące środki na testowanie, utrzymywanie i rozbudowę infrastruktury ładowania. Stałe monitoruje możliwości i wykorzystuje ciężarówki elektryczne w swoich flotach leasingowych, wynajmowanych i logistycznych w wielu różnych branżach, takich jak handel detaliczny, produkcja, sklepy spożywcze, sieci restauracji fast-food, sektor medyczny, sektor części samochodowych, i inne.
System ładowania Grid-eMotion Fleet od Hitachi Energy został wdrożony w Stockton (Kalifornia) do ładowania coraz większej liczby pojazdów elektrycznych do różnych zastosowań, od lekkich po ciężkie. Dzięki swojej infrastrukturze o 10 stanowiskach, system ten może jednocześnie ładować aż 10 ciężarówek o mocy do 100 kW lub pięć ciężarówek o mocy do 200 kW.
„Cieszymy się, że możemy współpracować z Hitachi nad wdrożeniem tej najnowocześniejszej technologii” – powiedział Drew Cullen, starszy wiceprezes ds. usług obiektowych i paliw w Penske. – „Kiedy po raz pierwszy zapoznaliśmy się z rozwiązaniem Grid-eMotion, byliśmy pod wrażeniem jego możliwości i elastyczności oraz tego, co może to oznaczać dla naszych klientów. Instalacja w Stockton wzmocni naszą współpracę z Hitachi.”
Ta współpraca pogłębia istniejące partnerstwo między Hitachi a Penske Corporation, które zostało ugruntowane na podstawie udziału w serii wyścigów IndyCar. Oba podmioty podkreślają swoje wspólne zaangażowanie w przyspieszanie redukcji emisji poprzez powszechne wprowadzanie stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Dodatkowo, Hitachi i Penske eksplorują inteligentne rozwiązania ładowania, wykorzystując sztuczną inteligencję w celu zoptymalizowania procesów.
„Hitachi Energy z dumą wspiera podróż Penske w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez wdrożenie naszego systemu Grid-eMotion Fleet w Stockton. Projekt ten stanowi idealną okazję do ukazania korzyści płynących z systemów ładowania, zaprojektowanych specjalnie dla flot i tego, w jaki sposób mogą one wspierać przejście na bardziej zrównoważony tryb działalności” – powiedział Alireza Aram, dyrektor generalny biznesu Stacji i Systemów Elektroenergetycznych Hitachi Energy w Ameryce Północnej. – „Technologia Grid-eMotion Fleet firmy Hitachi Energy może zapewnić operatorom flot elastyczność potrzebną do spełnienia unikalnych wymagań każdego obiektu.”
„Projekt z Penske stanowi znaczący krok naprzód w naszym wspólnym zaangażowaniu w zrównoważony transport i pokazuje, w jaki sposób możemy przenieść floty elektryczne z niszy do głównego nurtu” – powiedział Hicham Abdessamad, prezes i dyrektor generalny Hitachi America. – „Hitachi zaprojektowała Grid-eMotion Fleet i inne rozwiązania specjalnie z myślą o elektryfikacji transportu komercyjnego i publicznego. Współpracując z Penske, torujemy drogę do lepszej przyszłości transportu dla wszystkich.”
Źródło: Hitachi
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?