Honda i Nissan ogłosiły współpracę | MOTOFAKTOR

Honda i Nissan ogłosiły współpracę

Nissan i Honda chcą wspólnie opracować architekturę oprogramowania, napędy elektryczne i systemy magazynowania energii elektrycznej. Do współpracy planuje również przystąpić Mitsubishi Motors.

  • Nissan i Honda podpisały umowę o współpracy. 
  • Zakresem wspólnych działań objęte są między innymi: oprogramowanie, napędy elektryczne i system magazynowania energii.
  • Do współpracy chce także dołączyć Mitsubishi.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz nastronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

 

Nissan i Honda chcą wspólnie rozwijać technologię i komponenty w obszarach oprogramowania i napędów elektrycznych. Jak zapowiadały obie firmy, podpisano odpowiednią deklarację woli. Mitsubishi Motors również dołączy do sojuszu na rzecz rozwoju, napisał dyrektor generalny Nissana Makoto Uchida na Linkedin.

Zgodnie z zapowiedzią wspólne badania i rozwój skupiają się na obszarze oprogramowania – obejmują one zautomatyzowaną jazdę, łączność i sztuczną inteligencję. Ponieważ konkurencja w tych dziedzinach jest szczególnie duża, zasoby obu firm mają zostać teraz połączone. Dobre efekty współpracy można osiągnąć dzięki wymianie wiedzy specjalistycznej i personelu.

Partnerstwo obejmuje następujące obszary:

  • Architektura oprogramowania: W ciągu roku powinny powstać podstawy wspólnej platformy oprogramowania. Następnie zbadane zostanie możliwe zastosowanie seryjne.
  • Akumulatory: Honda i Nissan chcą połączyć know-how i zakłady produkcyjne oraz wzajemnie się zaopatrywać. Chodzi o dzielenie się inwestycjami i wzajemne zabezpieczanie przed ryzykiem. Chcą także ujednolicić specyfikacje dotyczące magazynowania wysokiego napięcia w perspektywie średnio- i długoterminowej. Oczekuje się, że dostawca – L-H Battery Company, spółka joint venture Hondy i LG Energy Solutions, będzie dostarczać baterie dla Nissana w Ameryce Północnej od 2029 roku.
  • Napędy elektryczne: Uzgodniono ujednolicenie specyfikacji osi elektrycznych obu producentów OEM w perspektywie średnio- i długoterminowej. W najbliższej przyszłości Honda i Nissan zaczną stosować w swoich samochodach elektrycznych standardowe silniki elektryczne i falowniki.
  • Gama modeli: Obaj producenci chcą poszerzyć swoją globalną gamę modeli. Pod uwagę brane są zarówno auta spalinowe jak i elektryczne.
  • Usługi energetyczne: Obie firmy chcą zbadać, w jaki sposób mogą współpracować w zakresie usług energetycznych i obiegu zasobów w Japonii.

Dobry początek, gorszy finisz

Nissan był pionierem mobilności elektrycznej, wprowadzając Leafa w 2010 roku, ale ostatnio stracił pozycję lidera. E-crossover Ariya, który pojawił się na rynku późno i początkowo był bardzo wysoko wyceniony nie był w stanie zmniejszyć dystansu do konkurencji.

Honda też nie miała dotychczas szczęścia do samochodów elektrycznych: mały samochód Honda e (2019) cieszył się popularnością, ale nie odniósł sukcesu sprzedażowego. Obecnie nie jest już produkowany. Jesienią 2023 roku Honda wprowadziła na rynek swój drugi model elektryczny – E:Ny1.

 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).