Nowy silnik został stworzony przez inżynierów z Sant’Agata Bolognese, aby zapewnić lepsze osiągi i emocje podczas jazdy niż w przypadku obecnej gamy Huracána.
Silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem ma pojemność 4 litrów. Generuje maksymalną moc 800 KM między 9000 a 9750 obr/min, osiągając prędkość obrotową maksymalną 10 000 obr/min, co jest typowe dla silników wyścigowych. Nowy V8 od Lamborghini wyróżnia się także maksymalnym momentem obrotowym 730 Nm w zakresie od 4000 do 7000 obr/min, co czyni go wyjątkowym w segmencie supersportowych samochodów drogowych.
Układ elektryczny stworzony dla nowego V8 został umiejscowiony pomiędzy silnikiem spalinowym a dwusprzęgłową skrzynią biegów. Składa się on z falownika oraz osiowej jednostki elektrycznej, która może generować wysoki moment obrotowy i moc – maksymalnie 300 Nm i 110 kW przy 3500 obr/min. Pomimo kompaktowych wymiarów i niskiej masy, układ ten zachowuje wysoką wydajność.
Kolejny istotny krok podczas projektowania to określenie dźwięku, który nadaje nowemu silnikowi charakterystyczny ton i zapewnia kierowcy niezapomniane wrażenia z jazdy. Podczas pracy na wysokich obrotach, nowy silnik V8 osiąga maksymalną głośność, co w połączeniu z wibracjami przenoszonymi na podwozie przez płaski wał korbowy, tworzy wyjątkowe doznania zmysłowe.
Debiut Lamborghini 634 przewidziany jest na rok 2024. Jest to kolejny krok w ramach inicjatywy „Direzione Cor Tauri”, mającej na celu prowadzenie Lamborghini w kierunku stopniowej elektryfikacji ich linii produkcyjnej.