Hyundai IONIQ 6 zdobył prestiżowe tytuły: World Car of the Year (dla najlepszego samochodu), World Electric Vehicle (dla najlepszego auta elektrycznego) i World Car Design of the Year (za najlepszą stylizację). IONIQ 6 został pochwalony przez międzynarodowe jury za wyjątkowy, aerodynamiczny design i niespotykany zasięg. Wyniki World Car Awards ogłoszono podczas ceremonii, która odbyła się na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku (NYIAS).
Jury składające się ze 100 dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów wybrało IONIQ 6 spośród trzech finalistów, a więc najlepszych samochodów wprowadzonych na rynek w 2022 roku. To drugie z rzędu potrójne wyróżnienie Hyundaia przez World Car Awards. W zeszłym roku jury przyznało tytuły w tych samych kategoriach modelowi IONIQ 5.
Jesteśmy podekscytowani otrzymaniem tego prestiżowego wyróżnienia drugi rok z rzędu, co jest wyrazem uznania dla ogromnych talentów i niesłabnących wysiłków wszystkich w Hyundai Motor Company, aby wprowadzać na rynek pojazdy elektryczne, takie jak IONIQ 6. Ten zaszczyt wzmacnia nasze zaangażowanie w bycie światowym liderem w dziedzinie elektryfikacji pojazdów i będzie służył do wzmocnienia naszych wysiłków jako dostawcy inteligentnych rozwiązań mobilnych – powiedział Jaehoon Chang, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Company.
Zawsze chcemy łączyć się z klientami na poziomie emocjonalnym, a dzięki designowi IONIQ 6 powstał naprawdę jedyny w swoim rodzaju pojazd. Odważna stylistyka i opływowy kształt łączą w sobie silny emocjonalny urok z aerodynamiczną wydajnością, zapewniając wyjątkowy zasięg. Wewnątrz postanowiliśmy stworzyć osobiste studio, które oferuje uważną przestrzeń i spokojną funkcjonalność, które naszym zdaniem podnoszą poziom projektowania pojazdów elektrycznych – dodał SangYup Lee, Wiceprezes Wykonawczy i Szef Hyundai Global Design Center.
IONIQ 6 to drugi model IONIQ, w pełni elektrycznej marki Hyundaia. Wykorzystuje w pełni zindywidualizowaną konstrukcję Electric-Global Modular Platform (E-GMP), oferując przestronne wnętrze, a także możliwości ultraszybkiego ładowania 800 V, pozwalającego na uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut.
Dzięki bardzo niskiemu współczynnikowi oporu powietrza, wynoszącemu zaledwie 0,21, IONIQ 6 jest jednym z najbardziej aerodynamicznych i energooszczędnych pojazdów elektrycznych na rynku. Zasięg zelektryfikowanego Streamlinera według normy WLTP na jednym ładowaniu wynosi 614 km. Standardowy model z napędem na tylne koła i z 18-calowymi obręczami kół osiąga zużycie energii, zgodne z normą WLTP, na poziomie 13,9 kWh/100 km.
Liczne elementy wyposażenia IONIQ 6 obejmują technologię Vehicle-to-Load (V2L), systemy wspomagające kierowcę oraz zaawansowaną łączność z aktualizacjami oprogramowania OTA, które zapewniać mają najwyższą jakość w samochodzie. Przestronne i ergonomiczne wnętrze wykorzystuje rozstaw osi wynoszący 2950 mm, zapewniając szereg funkcji, takich jak dwukolorowe oświetlenie Ambient, oświetlenie Speed Sync, optymalizacja osiągów pojazdu elektrycznego i elektryczny aktywny projekt dźwięku (e-ASD), aby poprawić wrażenia z mobilności elektrycznej.
W tym roku za sprawą jury World Car Awards, także SangYup Lee otrzymał tytuł World Car Person of the Year 2023 (to nagroda dla najwybitniejszych postaci świata motoryzacji) za jego istotny wkład w opracowanie najbardziej oszałamiających i innowacyjnych samochodów koncepcyjnych oraz seryjnych zaprezentowanych w 2022 roku, takich jak właśnie Hyundai IONIQ 6, całkowicie nowa KONA, czy tzw. laboratorium na kołach, model N Vision 74.
Ponadto IONIQ 6 zdobył tez inne prestiżowe nagrody w ciągu ostatnich kilku miesięcy, otrzymując tytuł „Saloon of the Year” (najlepszy sedan roku) podczas gali GQ Car Awards 2023 oraz „New Car of the Year” (najlepszy nowy samochód) nadany przez Le Guide de l’auto. Ponadto uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP i tytuł „Najlepszy w swojej klasie” w kategorii „Duży samochód rodzinny”.
Zwycięstwo marki IONIQ w tym roku może pomóc pobudzić wysiłki Hyundai Motor, aby jeszcze przyspieszyć strategię elektryfikacji i stać się wiodącym na świecie producentem pojazdów elektrycznych. Hyundai Motor planuje wprowadzić 17 nowych modeli (BEV) do 2030 roku, w tym samochody luksusowej marki Genesis, i dąży do zwiększenia rocznej globalnej sprzedaży pojazdów elektrycznych do 1,87 miliona sztuk do 2030 roku.
Źródło: Hyundai