Na mocy tej umowy, klienci Hyundai i Kia mają być w stanie zdalnie sterować urządzeniami domowymi przy wykorzystaniu ekranu dotykowego i poleceń głosowych za pośrednictwem samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych. I odwrotnie, mają móc również zdalnie sterować funkcjami pojazdu za pomocą domowych głośników AI, telewizorów i aplikacji na smartfona.
Ma być to możliwe dzięki organicznej integracji usług łączności w samochodach Hyundai i Kia oraz platformy „SmartThings”, tzw. Internetu rzeczy (IoT) firmy Samsung. Oczekuje się, że klienci będą z niego korzystać na różne sposoby w życiu codziennym, ciesząc się nieprzerwaną łącznością.
Na przykład, podczas powrotu z pracy w gorący letni wieczór, użytkownik ma być w stanie aktywować „tryb domowy”, aby włączyć klimatyzator i oczyszczacz powietrza, uruchomić robota odkurzającego oraz włączyć światła, aby przygotować swoją wygodną i przyjemną przestrzeń domową. Ewentualnie, przed wyjściem z mieszkania, użytkownik ma być w stanie uruchomić „tryb poza domem”, aby wyłączyć niepotrzebne światła i uruchomić robota odkurzającego, w celu utrzymania czystości przestrzeni życiowej, a także wstępnie włączyć klimatyzację w samochodzie dla uzyskania komfortowej temperatury.
W przypadku usługi Car-to-Home, kierowcy Hyundai i Kia mają mieć możliwość zarejestrować się i używać określonych trybów dla każdej sytuacji, aby ograniczyć konieczność korzystania z ekranu dotykowego podczas jazdy. W szczególności wdrożona ma zostać automatyzacja oparta na lokalizacji, która oprócz ekranu dotykowego i poleceń głosowych, ma zapewnić klientom wygodną obsługę.
Ponadto, właściciele pojazdów elektrycznych mają korzystać z platformy SmartThings i jej zintegrowanej usługi zarządzania wykorzystaniem energii w mieszkaniu, aby sprawdzić zużycie energii w domu i w samochodzie oraz zaprogramować optymalny czas ładowania.
Hyundai i Kia planują rozszerzyć usługi Car-to-Home i Home-to-Car na klientów zagranicznych, parując ze sobą samochodowe systemy łączności oraz Samsung SmartThings.
Aby to osiągnąć, Hyundai i Kia mają opracować stabilne systemy informacyjno-rozrywkowe, a następnie mają udostępniać te funkcje za pośrednictwem aktualizacji (OTA i USB) nawet w przypadku już wykorzystywanych pojazdów.
„To okazja, aby usługi Car-to-Home i Home-to-Car, oferowane przez samochód łączący się z siecią, były wygodniejsze w wielu obszarach. Planujemy przyspieszyć rozwój naszej technologii, aby nadać sens podróżom klientów Hyundaia i Kii na całym świecie” – mówi Haeyoung Kwon, Wiceprezes Hyundaia i działu Infotainment Development Center w marce Kia.
„Ta współpraca umożliwi komunikację z domu do samochodu oraz zintegrowane usługi zarządzania energią w domu, zoptymalizowane pod kątem przyszłego stylu życia. Łącząc platformę SmartThings z pojazdami, będziemy w stanie znacznie poprawić jakość obsługi klienta zarówno w domu, jak i w samochodzie” – dodaje Chanwoo Park, Wiceprezes wykonawczy Samsung Electronics.
Tymczasem Hyundai i Kia już świadczą usługi Car-to-Home i Home-to-Car poprzez współpracę z firmami telekomunikacyjnymi i budowlanymi. Usługa Car-to-Home, wcześniej dostępna dla sześciu pozycji (oświetlenia, wtyczek, zaworów odcinających gaz, wentylacji, klimatyzacji i bojlerów) oraz usługa Home-to-Car, obejmująca klimatyzację pojazdu, zdalne uruchamianie i zarządzanie ładowaniem, mają zostać rozszerzone w ramach tego partnerstwa, w celu łączności z szerszą gamą urządzeń.
Źródło: Hyundai
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?