Hyundai, Kia i Samsung we wspólnym projekcie | MOTOFAKTOR

Hyundai, Kia i Samsung we wspólnym projekcie

Hyundai i Kia ogłosili, że 3 stycznia br. podpisali umowę z Samsungiem dotyczącą partnerstwa w zakresie usług Car-to-Home i Home-to-Car.

  • Hyundai Motor i Kia połączą platformę „SmartThings” firmy Samsung ze swoimi usługami łączności dostępnymi w samochodach
  • Celem trzech firm jest przełamanie granic między przestrzeniami mieszkalnymi a przestrzeniami mobilnymi, zwiększając wykorzystanie czasu w trakcie jazdy, przed i po niej.
    – Usługa Car-to-Home ma zapewnić zdalne sterowanie różnymi urządzeniami domowymi za pomocą poleceń głosowych wykonywanych podczas jazdy
    – Usługa Home-to-Car ma umożliwiać sprawdzanie stanu pojazdu, sterowanie jego funkcjami i zarządzanie procesem ładowania przed jazdą i po niej
    – Klienci mają także cieszyć się bezproblemową łącznością dzięki aktualizacjom OTA (Over-the-Air) i poprzez port USB
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora 
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

Na mocy tej umowy, klienci Hyundai i Kia mają być w stanie zdalnie sterować urządzeniami domowymi przy wykorzystaniu ekranu dotykowego i poleceń głosowych za pośrednictwem samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych. I odwrotnie, mają móc również zdalnie sterować funkcjami pojazdu za pomocą domowych głośników AI, telewizorów i aplikacji na smartfona.

Ma być to możliwe dzięki organicznej integracji usług łączności w samochodach Hyundai i Kia oraz platformy „SmartThings”, tzw. Internetu rzeczy (IoT) firmy Samsung. Oczekuje się, że klienci będą z niego korzystać na różne sposoby w życiu codziennym, ciesząc się nieprzerwaną łącznością.

Na przykład, podczas powrotu z pracy w gorący letni wieczór, użytkownik ma być w stanie aktywować „tryb domowy”, aby włączyć klimatyzator i oczyszczacz powietrza, uruchomić robota odkurzającego oraz włączyć światła, aby przygotować swoją wygodną i przyjemną przestrzeń domową. Ewentualnie, przed wyjściem z mieszkania, użytkownik ma być w stanie uruchomić „tryb poza domem”, aby wyłączyć niepotrzebne światła i uruchomić robota odkurzającego, w celu utrzymania czystości przestrzeni życiowej, a także wstępnie włączyć klimatyzację w samochodzie dla uzyskania komfortowej temperatury.

W przypadku usługi Car-to-Home, kierowcy Hyundai i Kia mają mieć możliwość zarejestrować się i używać określonych trybów dla każdej sytuacji, aby ograniczyć konieczność korzystania z ekranu dotykowego podczas jazdy. W szczególności wdrożona ma zostać automatyzacja oparta na lokalizacji, która oprócz ekranu dotykowego i poleceń głosowych, ma zapewnić klientom wygodną obsługę.

Ponadto, właściciele pojazdów elektrycznych mają korzystać z platformy SmartThings i jej zintegrowanej usługi zarządzania wykorzystaniem energii w mieszkaniu, aby sprawdzić zużycie energii w domu i w samochodzie oraz zaprogramować optymalny czas ładowania.

Hyundai i Kia planują rozszerzyć usługi Car-to-Home i Home-to-Car na klientów zagranicznych, parując ze sobą samochodowe systemy łączności oraz Samsung SmartThings.

Aby to osiągnąć, Hyundai i Kia mają opracować stabilne systemy informacyjno-rozrywkowe, a następnie mają udostępniać te funkcje za pośrednictwem aktualizacji (OTA i USB) nawet w przypadku już wykorzystywanych pojazdów.

„To okazja, aby usługi Car-to-Home i Home-to-Car, oferowane przez samochód łączący się z siecią, były wygodniejsze w wielu obszarach. Planujemy przyspieszyć rozwój naszej technologii, aby nadać sens podróżom klientów Hyundaia i Kii na całym świecie” – mówi Haeyoung Kwon, Wiceprezes Hyundaia i działu Infotainment Development Center w marce Kia.

Chanwoo Park, Wiceprezes wykonawczy Samsung Electronics, Fot. Samsung
Chanwoo Park, Wiceprezes wykonawczy Samsung Electronics, Fot. Samsung

„Ta współpraca umożliwi komunikację z domu do samochodu oraz zintegrowane usługi zarządzania energią w domu, zoptymalizowane pod kątem przyszłego stylu życia. Łącząc platformę SmartThings z pojazdami, będziemy w stanie znacznie poprawić jakość obsługi klienta zarówno w domu, jak i w samochodzie” – dodaje Chanwoo Park, Wiceprezes wykonawczy Samsung Electronics.

Tymczasem Hyundai i Kia już świadczą usługi Car-to-Home i Home-to-Car poprzez współpracę z firmami telekomunikacyjnymi i budowlanymi. Usługa Car-to-Home, wcześniej dostępna dla sześciu pozycji (oświetlenia, wtyczek, zaworów odcinających gaz, wentylacji, klimatyzacji i bojlerów) oraz usługa Home-to-Car, obejmująca klimatyzację pojazdu, zdalne uruchamianie i zarządzanie ładowaniem, mają zostać rozszerzone w ramach tego partnerstwa, w celu łączności z szerszą gamą urządzeń.

Źródło: Hyundai

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).