W dniu 7 października br. Hyundai Mobis zorganizował uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod nową fabrykę, która będzie produkować zespoły wodorowych ogniw paliwowych w kompleksie przemysłowym w Cheongna International City, w Incheon. W ceremonii wzięli udział Prezydent Moon Jae-in i Wicepremier Hong Nam-ki.
Hyundai Mobis ogłosił, że zamierza zainwestować w oba zakłady łącznie 1,1 mld dolarów (1,3 mld KRW). Nowe fabryki rozpoczną masową produkcję w drugiej połowie 2023 roku. Szacuje się, że po pełnym uruchomieniu zakłady będą produkować 100 000 wodorowych ogniw paliwowych rocznie.
Oczekuje się, że Hyundai Mobis, z największą zdolnością produkcyjną ogniw paliwowych na świecie, nabierze jeszcze większego rozmachu w globalnym wyścigu o mobilność wodorową, właśnie dzięki powstającym nowym dwóm fabrykom.
Po zakończeniu ich budowy Hyundai Mobis będzie zarządzał łącznie trzema fabrykami ogniw paliwowych. W 2018 roku firma jako pierwsza na świecie stworzyła kompletny system produkcyjny, od kompletnych stosów ogniw paliwowych po resztę podzespołów elektronicznych w Chungju. Ten zakład jest w stanie wyprodukować około 23 000 systemów ogniw wodorowych rocznie.
Pomimo niepewności, włączając w to pandemię COVID-19, postanowiliśmy podjąć się tej dużej inwestycji, aby zapewnić wiodącą na rynku konkurencyjność w globalnym przemyśle ogniw paliwowych. Nadal będziemy inwestować w obiekty i wzmacniać nasze zdolności badawczo-rozwojowe w zakresie rozwoju przemysłu wodorowego i rozszerzania ekosystemu.
Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Mobis - Sung Hwan Cho
Wraz z zakończeniem budowy nowych fabryk, Hyundai Mobis planuje poszerzyć swoją gamę produktów wykorzystującą systemy ogniw paliwowych i zdywersyfikować działalność wodorową. Większość systemów ogniw paliwowych produkowanych przez Hyundai Mobis jest wykorzystywana w samochodach elektrycznych (FCEV), ale docelowo firma planuje rozszerzyć swoją działalność na inne sektory, takie jak maszyny budowlane i sprzęt logistyczny.
W zeszłym roku Hyundai Mobis opracował pakiety ogniw paliwowych, które trafiają do wodorowych wózków widłowych, otwierając możliwość wejścia do sektora maszyn budowlanych. Wodorowe układy napędowe stosowane w wózkach widłowych to generatory, które samodzielnie wytwarzają energię elektryczną, dzięki wykorzystaniu układu ogniw paliwowych, zbiornika wodoru i jednostki chłodzącej.
Obecnie firma pracuje nad konstrukcją wodorowych układów napędowych dla koparek i planuje rozbudować gamę produktów o systemy ogniw paliwowych dla małej mobilności powietrznej.
Źródło: Hyundai