Hyundai zaprezentował model koncepcyjny INITIUM, czyli pojazd elektryczny z ogniwami wodorowymi (FCEV).
Hyundai Motor Company zaprezentowała swój koncepcyjny pojazd elektryczny z ogniwami wodorowymi (FCEV) o nazwie INITIUM. Jest to zapowiedź nowego produkcyjnego modelu FCEV, który Hyundai Motor planuje zaprezentować w pierwszej połowie przyszłego roku. Rozwój modelu INITIUM koncentrował się na trzech głównych aspektach: większym zasięgu i zwiększonej wydajności, które są kluczowymi zaletami samochodów wodorowych.
Dzięki rozwojowi technologii ogniw paliwowych Hyundaia, firma zwiększyła moc stosu ogniw i dodatkowo zwiększyła pojemność akumulatora, co pozwala na osiągnięcie mocy silnika elektrycznego na poziomie 150 kW. Zapewnia to kierowcom poczucie płynności jazdy w obszarach miejskich i przy wyższych prędkościach na autostradach.
INITIUM ma funkcję planowania tras, przystosowaną dla pojazdów FCEV, która rozwiązuje jeden z największych problemów kupujących pojazdy FCEV: dostęp do infrastruktury tankowania. Dzięki tej funkcji użytkownicy mogą łatwo wyznaczyć optymalną trasę, znajdując stacje po drodze bez konieczności uzyskiwania dostępu do oddzielnej aplikacji lub wykonywania połączenia telefonicznego. Użytkownicy mogą sprawdzić dostępność stacji i stan działania zidentyfikowanej stacji ładowania, a także liczbę oczekujących pojazdów, a tym samym możliwość tankowania.
Ponadto ogniwo wodorowe modelu INITIUM dostarcza energię elektryczną bez emisji zanieczyszczeń. Wykorzystując funkcje prototypu, energię elektryczną można wykorzystać do zasilania i ładowania różnych urządzeń gospodarstwa domowego i urządzeń osobistych za pośrednictwem Vehicle-to-Load (V2L). Warto zauważyć, że zewnętrzny terminal został zaprojektowany tak, aby łączyć się bezpośrednio z gniazdkiem domowym 220 V, przekształcając INITIUM ze środka transportu w potencjalnego dostawcę energii.
Zgodnie z zobowiązaniem Hyundai Motor do bezkompromisowego bezpieczeństwa, INITIUM został opracowany w celu osiągnięcia najwyższego na świecie poziomu bezpieczeństwa w razie kolizji i w trakcie jazdy. Pojazd został wzmocniony wieloszkieletową konstrukcją z przodu, a także boczną konstrukcją nadwozia i zawiera dziewięć poduszek powietrznych, zapewniając bezpieczeństwo w razie kolizji na światowym poziomie.
Hyundai Motor planuje zaprezentować INITIUM na targach motoryzacyjnych w Los Angeles i Auto Guangzhou w listopadzie, co jeszcze bardziej umocni jego pozycję na globalnym rynku jako lidera w dziedzinie mobilności wodorowej. Wersja produkcyjna prototypu INITIUM ma zostać wprowadzona na rynek w pierwszej połowie 2025 roku.
W 2005 roku Hyundai Motor założył swoje Centrum Badawczo-Rozwojowe Technologii Środowiskowych Mabuk, przyspieszając rozwój pojazdów z ogniwami paliwowymi. W tym czasie honorowy przewodniczący Hyundai Motor Group, Mong-Koo Chung, zachęcał badaczy w ośrodku do przekraczania granic, dając im możliwość podejmowania wyzwań inżynieryjnych z odwagą i pewnością siebie.
„Nigdy nie stworzysz czegoś wspaniałego, tworząc to tylko raz” – powiedział Chung. „Nie martw się o budżet, pozwól młodym inżynierom spróbować stworzyć każdy typ samochodu, o jakim marzą. Nie ma potrzeby oszczędzania pieniędzy, opracowując ten sam samochód 100 razy. To w porządku, jeśli wszystkie 100 modeli będzie się od siebie całkowicie różnić”.
Ewolucja wodorowa Hyundaia sprawiła, że stał się on pierwszym na świecie producentem samochodów, który masowo tworzy wodorowe pojazdy FCEV, wprowadzając swój pierwszy dedykowany model z ogniwami paliwowymi w 2018 roku. Te osiągnięcia w zakresie rozwoju pojazdów FCEV podkreślają wyraźne zaangażowanie Hyundai Motor w tworzenie lepszej przyszłości.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:
Źródło: Hyundai