Decyzja inwestycyjna Hyundai Motor Group w Stanach Zjednoczonych ma wesprzeć cel, jakim jest osiągnięcie pozycji lidera elektromobilności na rynku amerykańskim. Podkreślać ma również zaangażowanie Grupy w zrównoważony rozwój poprzez elektryfikację i wspieranie gospodarek, na terenie których funkcjonuje.
Oficjalna ceremonia podpisania umowy odbyła się w hrabstwie Bryan, w której uczestniczyli Gubernator stanu Georgia Brian P. Kemp i inni urzędnicy stanu Georgia, a także Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Company, Jaehoon Chang oraz Prezes i Dyrektor Operacyjny Hyundai Motor, José Muñoz. Prezes Hyundai Motor Group, Euisun Chung, wirtualnie dołączył do ceremonii podpisania umowy.
Przyszłość transportu leży w Peach State, ponieważ ogłaszamy największy projekt w historii naszego stanu – dostarczamy wysokiej jakości miejsca pracy ciężko pracującym mieszkańcom stanu Georgia. Cieszymy się, że możemy powitać Hyundaia w regionie przybrzeżnym Georgii, to niewiarygodne, że w ciągu roku od naszej inwestycji w klaster Bryan County Megasite, ulokujemy tam światowej klasy projekt z firmą o wspaniałej historii – powiedział Brian P. Kemp, Gubernator stanu Georgia.
Jako jeden z najbardziej utytułowanych i zaawansowanych, wśród liderów mobilności na świecie, jesteśmy niezwykle dumni, że możemy podzielić się naszym planem otwarcia pierwszych zakładów przeznaczonych do produkcji samochodów elektrycznych i akumulatorów w Stanach Zjednoczonych. Stany Zjednoczone zawsze zajmowały ważne miejsce w globalnej strategii Grupy i cieszymy się, że możemy współpracować ze stanem Georgia, aby osiągnąć nasz wspólny cel rozwinięcia zelektryfikowanej mobilności i zrównoważonego rozwoju w Stanach Zjednoczonych – dodał Euisun Chung, Prezes Wykonawczy Hyundai Motor Group.
Nowa fabryka pojazdów elektrycznych i zakłady produkcji akumulatorów stanowią inwestycję o wartości około 5,54 miliarda dolarów. Nowy zakład ma zostać uruchomiony na początku 2023 roku i ma rozpocząć komercyjną produkcję w pierwszej połowie 2025 roku, osiągając roczną wydajność na poziomie 300 000 sztuk. Zakład produkcji akumulatorów ma zostać utworzony w ramach strategicznego partnerstwa, którego szczegóły mają być ujawnione na późniejszym etapie.
Grupa planuje produkować szeroką gamę w pełni elektrycznych pojazdów dla klientów ze Stanów Zjednoczonych w nowej fabryce pojazdów elektrycznych w Georgii. Szczegóły modeli produkcyjnych zostać mają udostępnione w późniejszych terminach. Lokalna produkcja pojazdów elektrycznych ma zwiększyć dostęp amerykańskich konsumentów do innowacyjnych pojazdów elektrycznych Grupy. Poprzez zakład produkujący akumulatory, Grupa dąży również do ustanowienia stabilnego łańcucha dostaw i zbudowania zdrowego ekosystemu pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.
Zakład produkcyjny pojazdów elektrycznych i akumulatorów będzie zlokalizowany na wydzielonym terenie o powierzchni 2 923 akrów w hrabstwie Bryan, w stanie Georgia, z bezpośrednim dostępem do autostrad I-95 oraz I-16, co ma zapewniać łatwy dostęp do 250 głównych metropolii. Znaleźć ma się on niecałe 50 kilometrów od portu w Savannah, największego i najszybciej rozwijającego się terminalu kontenerowego w Stanach Zjednoczonych, z dwoma obiektami kolejowymi klasy I zapewnionymi przez Georgia Central Railway. West Point w stanie Georgia jest już siedzibą centrum produkcyjnego grupy Kia w Stanach Zjednoczonych.
Hyundai Motor Group wybrał Georgię jako miejsce powstania zakładu produkcyjnego pojazdy elektryczne i akumulatory ze względu na szereg korzystnych warunków biznesowych, w tym szybkość wprowadzania produktów na rynek, dostępność utalentowanych pracowników, a także istniejącą sieć oddziałów i dostawców Grupy.
Georgia jest liderem na południowym wschodzie pod względem rejestracji pojazdów elektrycznych na 1 000 zarejestrowanych samochodów. Aby wesprzeć ich kierowców, Georgia stale rozwija dostęp do publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych i już oferuje więcej punktów ładowania na mieszkańca niż gdziekolwiek indziej na południowym wschodzie. Nowa inwestycja Grupy przyczynić ma się do przyspieszenia zrównoważonego przejścia tego stanu na zelektryfikowaną motoryzację.
Kontynuując wsparcie Grupy dla amerykańskiej gospodarki, projekt ma stworzyć około 8 100 nowych miejsc pracy.
Inwestycja w fabrykę pojazdów elektrycznych jest częścią ogłoszonej przez Grupę w 2021 roku inwestycji 7,4 mld dolarów do 2025 roku we wspieranie przyszłej mobilności w Stanach Zjednoczonych, w tym produkcji pojazdów elektrycznych i oferowania inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności.
Grupa dąży do bycia liderem w transformacji rynku samochodów elektrycznych w USA. Dlatego przyspiesza swoje wysiłki na rzecz elektryfikacji z globalnym celem sprzedaży 3,23 miliona w pełni elektrycznych pojazdów rocznie od 2030 roku. Aby zrealizować ten cel, Grupa planuje stworzyć globalną sieć produkcji pojazdów elektrycznych, która zapewni stabilną podaż pojazdów elektrycznych na całym świecie.
Zdecydowaliśmy się zbudować naszą pierwszą fabrykę przeznaczoną dla pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, ponieważ Ameryka akceptuje zmiany i napędza innowacje. Ta nowa fabryka pojazdów elektrycznych jest przyszłością naszej działalności i pomoże nam sprostać rosnącym wymaganiom naszych amerykańskich klientów, którzy chcą nowoczesnych, bezpiecznych i bezemisyjnych pojazdów – powiedział Jaehoon Chang, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor.
Dzięki dodatkowym możliwościom produkcji pojazdów elektrycznych i akumulatorów w Stanach Zjednoczonych, Grupa zamierza do 2026 roku stać się jednym z trzech największych dostawców pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Grupa planuje być liderem na rynku pojazdów elektrycznych nie tylko pod względem sprzedaży, ale także pod względem wzornictwa, technologii i rozwiązań mobilnych zoptymalizowanych pod kątem ery mobilności elektrycznej.
Inwestycja jest zgodna z planem działania rządu Stanów Zjednoczonych mającym na celu przyspieszenie elektryfikacji, ponieważ globalni producenci OEM ogłaszają plany rozszerzenia lokalnej produkcji pojazdów elektrycznych w Stanach. W zeszłym roku rząd ogłosił nową inicjatywę, w ramach której sprzedaż pojazdów bezemisyjnych powinna uwzględniać co najmniej połowę sprzedaży nowych pojazdów (OEM) do 2030 roku.
Nowy zakład ma być wyposażony w wysoce zautomatyzowany i elastyczny system produkcyjny, który organicznie łączy wszystkie elementy ekosystemu pojazdów elektrycznych w celu osiągnięcia wartości dla klienta.
Grupa planuje wdrożyć wiele swoich zaawansowanych inteligentnych technologii produkcyjnych, które są obecnie testowane w centrum innowacji Grupy, Hyundai Motor Group Innovation Center w Singapurze (HMGICS).
Obiekt w Georgii ma stać się inteligentnym zakładem produkcyjnym. Wszystkie procesy produkcyjne – odbiór zamówień, zaopatrzenie, logistyka i produkcja – mają zostać zoptymalizowane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i danych. Innowacyjny system produkcyjny pomóc ma również stworzyć środowisko pracy skoncentrowane na człowieku, z robotami pomagającymi ludzkim pracownikom.
W ramach zaangażowania Grupy w zrównoważony rozwój, zakład ma opierać się głównie na odnawialnych źródłach energii do zasilania obiektu i wykorzystywać technologię redukcji emisji, aby spełnić wymagania RE100.
Źródło: Hyundai