Hyundai wydziela markę Supernal | MOTOFAKTOR

Hyundai wydziela markę Supernal do rozwoju elektrycznych pojazdów powietrznych

Grupa Hyundai Motor ogłosiła utworzenie nowej firmy o nazwie Supernal, która ma realizować swoją wizję mobilności w nadchodzącej przyszłości.

Jako ewolucja działu Miejskiej Mobilności Powietrznej, Supernal ma być wiążącym elementem przyszłej wizji mobilności Grupy. Supernal rozwija rodzinę elektrycznych pojazdów powietrznych i zrzesza zainteresowane strony, publiczne i prywatne, aby odpowiedzialnie kształtować rozwijającą się branżę zaawansowanej mobilności powietrznej (AAM). Supernal planuje rozpocząć swój pierwszy lot komercyjny w 2028 roku i zwiększać produkcje, wykorzystując doświadczenie produkcyjne Hyundaia, a rynek AAM i akceptacja społeczna dla takiego transportu będą rosnąć w latach 30-tych XXI wieku.

Dodając nowy wymiar mobilności, mamy na celu zmianę sposobu, w jaki ludzie i społeczeństwo poruszają się, porozumiewają i żyją. W Supernal mamy spore ambicje, ale pojawienie się jako pierwsi na rynku nie jest jedną z nich. Pracujemy nad stworzeniem odpowiedniego produktu i właściwego zintegrowanego rynku, a także wykorzystamy wiedzę i doświadczenie Hyundai Motor Group w zakresie produkcji na dużą skalę, aby AAM osiągnęły właściwą cenę i były dostępne dla mas.

Dyrektor Generalny Supernal i Prezes Hyundai Motor Group - Jaiwon Shin

 

Zrodzony ze strategicznego przejścia Grupy od producenta samochodów do dostawcy rozwiązań Smart Mobility, Supernal jest jedną z ponad 50 pionierskich firm w sieci Grupy współpracujących w celu uczynienia z mobilności kompleksowej usługi, a nie tylko produktu. Firma pracuje nad zintegrowaniem pojazdów AAM z istniejącymi sieciami tranzytowymi i ukształtowaniem bezproblemowego transportu intermodalnego dla pasażerów. Wizja polega na tym, aby pasażerowie korzystali z jednej aplikacji – takiej jak obecne platformy do wspólnych przejazdów – do planowania podróży, która może obejmować skorzystanie z samochodu lub kolei w drodze z domu do „vertiportu” AAM oraz pojazdu eVTOL w mieście i e-hulajnogi na ostatni kilometr podróży.

Projektowanie i komercjalizacja nowego produktu mobilności

Supernal został uruchomiony jako dział Miejskiej Mobilności Powietrznej w Grupie Hyundaia na targach CES 2020, gdzie zaprezentowano pierwszy pojazd koncepcyjny firmy – S-A1. Firma kontynuuje rozwój i ulepsza pojazd eVTOL, który jako pierwszy ma wprowadzić na rynek i planuje rozpocząć certyfikację w amerykańskich agencjach regulacyjnych w 2024 roku. Pierwszy pojazd powietrzny Supernal ma być napędzany elektrycznie i być w stanie poruszać się autonomicznie oraz pomieścić od czterech do pięciu pasażerów na początkowych trasach miejskich i podmiejskich.

Od samego początku opracowujemy opłacalny komercyjnie produkt Zaawansowanej Mobilności Powietrznej, projektując i produkując nasz pojazd zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, hałasu, wydajności i przystępności cenowej. Nasz rozwijający się zespół, w skład którego wchodzą weterani przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i innych branż zaawansowanych technologii, opracowuje zrównoważone pojazdy, które mają potencjał do zmiany naszego stylu życia, pracy i zabawy.

Dyrektor ds. Technologii w Supernal - Ben Diachun

Firma wykorzystuje zaawansowane technologie, systemy i materiały – w tym sztuczną inteligencję, autonomiczne sterowanie i elektryczny układ napędowy – do rozwijania swoich pojazdów i wykorzystania możliwości masowej produkcji Grupy w celu zwiększenia skali produkcji i osiągnięcia przystępnej ceny. Supernal tworzy również sieć partnerów akademickich, aby poszerzyć granice badań i zasoby talentów w branży AAM.

Rozwój i integracja nowego rynku mobilności

W parze z rozwojem elektrycznych pojazdów powietrznych, Supernal pracuje nad współtworzeniem branży AAM oraz wspiera ekosystem, poprzez współpracę z różnymi interesariuszami – wśród podmiotów publicznych i prywatnych, innych środków mobilności, środowisk akademickich i start-upów. Takie działania mają na celu sprostać wyzwaniom związanym z wejściem na rynek oraz pielęgnować akceptację społeczną i zapewnić, że pojazdy AAM staną się ekonomicznie dostępne i zrównoważone pod względem ochrony środowiska.

Jako marka dokonująca rewolucji, jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie, że pojazdy AAM integrują się z istniejącymi opcjami tranzytowymi i rozszerzają je oraz skutecznie zaspokajają potrzeby lokalnej społeczności. Rozwój rynku – od pojazdu po sieci infrastruktury krytycznej i akceptację społeczną – wymaga przemyślanej i strategicznej koordynacji; wszystko musi się zgrać w tym samym czasie, aby AAM mogło spełnić pokładane w nie nadzieje.

- Jaiwon Shin

 

W tym celu Supernal tworzy partnerstwa na poziomie lokalnym i stanowym w całych Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym roku firma nawiązała współpracę z Los Angeles i Urban Movement Labs w celu opracowania planu działań na rzecz zaangażowania publicznego oraz narzędzi politycznych, z których mogą korzystać inne miasta i gminy, aby informować o swoich wysiłkach i planach związanych z AAM. Supernal służy również jako źródło branżowe dla decydentów zainteresowanych zrozumieniem, w jaki sposób AAM może zaspokoić potrzeby transportowe ich społeczności.

 

Na poziomie krajowym i międzynarodowym Supernal współpracuje z zainteresowanymi stronami w celu zbadania koncepcji infrastruktury fizycznej i cyfrowej. W zeszłym roku firma nawiązała współpracę z Urban-Air Port, uczestnikiem projektu Future Flight Challenge rządu Wielkiej Brytanii, w celu zbadania nowej, wielofunkcyjnej i skalowalnej infrastruktury AAM, a w przyszłym roku ma zaprezentować pełnowymiarowy prototyp „vertiport” w Wielkiej Brytanii. Supernal wspiera również CAAM (Kanadyjskie Konsorcjum Zaawansowanej Mobilności Powietrznej) w opracowywaniu ram dla kanadyjskiego krajowego planu głównego AAM. Ponadto firma ogłosiła niedawno rozszerzenie konsorcjum zarządzania przestrzenią powietrzną, które pracuje nad ukształtowaniem koncepcji operacji do rozważenia przez decydentów.

 

Supernal ma biura i zakłady w Waszyngtonie i w całej Kalifornii. Firma aktywnie prowadzi rekrutację na wolne stanowiska w swoich zespołach technologicznych, biznesowych i podstawowych.

 

Źródło: Hyundai

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).