Po pokazie zmodernizowanego Volkswagena ID.3 przed jego premierą rynkową podczas targów Poznań Motor Show, przyszła pora na kolejny debiut w Polsce tegorocznej nowości w ofercie Volkswagena. Tym razem polscy klienci będą mogli zobaczyć z bliska flagowy model rodziny ID. – limuzynę ID.7. To kolejne z elektrycznych aut, które marka z Wolfsburga ma wprowadzić na rynek do 2026 roku. Auto wyróżnia się gabarytami – mierzy niemal 5 m długości, co oczywiście przełoży się na komfort podróżowania. Swój wkład w wygodę mają mieć także elementy wyposażenia nowego modelu, takie jak inteligenta klimatyzacja, podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu oraz panoramiczne okno dachowe z regulowaną przezroczystością szyby.
Jesteśmy dumni, że krótko po światowej prezentacji możemy zaprezentować nasz najnowszy samochód elektryczny polskim klientom. To dowód na to, że Polska jest ważnym rynkiem dla Volkswagena. ID.7 budzi olbrzymie emocje i wierzę, że pod wieloma względami będzie to prawdziwy game-changer w naszej ofercie – powiedział Paweł Szuflak, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.
Źródłem napędu nowego modelu rodziny ID. będzie silnik o mocy 286 KM. Do wyboru będą dwie pojemności akumulatorów: ID.7 Pro będzie dysponował 77 kWh, a ID.7 Pro S (który ma zostać wprowadzony na rynek nieco później) będzie wyposażony w najnowszy akumulator Volkswagena o pojemności 86 kWh. Moc ładowania wersji 77 kW ma sięgać 170 kW, a w przypadku odmiany 86 kWh – 200 kW. Nowy system zarządzania termicznego ma wstępnie przygotować akumulator do ładowania. Ten proces rozpoczynać ma się automatycznie w drodze do każdej stacji ładowania, gdy aktywne jest prowadzenie do celu. Według szacunków, pomiędzy ładowaniami w przypadku ID.7 Pro będzie można przejechać do około 615 kilometrów, a w przypadku ID.7 Pro S – 700 km (wg. WLTP). Bagażnik Volkswagena ID.7 ma pojemność 500 l.
W modelu ID.7 wprowadzono nową koncepcję obsługi. To m.in. reakcja na sygnały płynące od dotychczasowych użytkowników innych modeli rodziny ID. Do standardowego wyposażenia modelu ID.7 należą m.in. 15-calowy ekran systemu inforozrywki, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, nowa koncepcja obsługi klimatyzacji, z łatwo dostępnym panelem oraz przyciski, którymi można samodzielnie przypisać ulubione funkcje, a także podświetlane, dotykowe slidery.
Samochód można będzie zobaczyć 3 czerwca w Volkswagen Home. Butikowy salon Volkswagena mieści się na warszawskiej Woli, przy ul. Karolkowej 30.
Źródło: Volkswagen