ZF Aftermarket stosuje „Powder Adhesive Technology” (Technologię Klejów Proszkowych) przy produkcji klocków hamulcowych marki TRW, które są teraz produkowane bez wykorzystania rozpuszczalników organicznych. Firma otrzymała za wprowadzenie nowego procesu technologicznego ważną nagrodę ekologiczną – Partslife.
Ograniczenie wykorzystania rozpuszczalników w procesie produkcji klocków hamulcowych zapewniające czystsze środowisko naturalne przy jednoczesnym utrzymaniu jakości produktów, stało się podstawą do wprowadzenia przez koncern ZF nowej technologii wykorzystującej klej proszkowy. Materiał cierny klocków hamulcowych do samochodów osobowych i dostawczych nie jest już przyklejony do płytki tylnej za pomocą kleju na bazie rozpuszczalnika. Jego miejsce zastępuje klej suchy. Rozwiązanie to pozwala na zrezygnowanie z ponad 150 ton rozpuszczalników, które do tej pory były wykorzystywane w procesie produkcji klocków hamulcowych rocznie.
Nasz program na przyszłość rynku aftermarketowego charakteryzuje się dążeniem do harmonii środowiska i technologii.
Dyrektor generalny ZF Aftermarket - Helmut Ernst
W uznaniu za wprowadzenie „Powder Adhesive Technology” (Technologia Klejów Proszkowych) firma ZF Aftermarket otrzymała nagrodę ekologiczną – Partslife. Nagroda ta stanowi wyróżnienie dla firm promujących innowacyjne i wzorcowe rozwiązania, które przyczyniają się do ochrony środowiska oraz zachęcają inne firmy do wprowadzania podobnych rozwiązań.
Źródło: ZF Aftermarket