Innowacyjne amortyzatory KYB made in Spain | MOTOFAKTOR

Innowacyjne amortyzatory KYB made in Spain

Fabryka KYB Advanced Manufacturing Spain (KAMS) produkuje nowoczesne amortyzatory na potrzeby OE i rynku części zamiennych.

KAMS ma siedzibę w Los Arcos, niedaleko Pampeluny. Koszt inwestycji przekraczającej 20 mln euro, został zatwierdzony w czerwcu 2008 r., a pierwsze testy linii produkcyjnej rozpoczęły się w sierpniu 2009 r. Pełna produkcja wystartowała cztery miesiące później wraz z pierwszym projektem OE pomiędzy KYB i BMW – dostawą przednich i tylnych amortyzatorów dla nowej serii 5. Kilka miesięcy później z innej hiszpańskiej fabryki KYB, KYBSE zostały przeniesione dostawy dla PSA i Audi.

 

Fabryka posiada 6 linii, a jej zdolność produkcyjna wynosi obecnie 1,45 mln amortyzatorów rocznie. KAMS zatrudnia 184 pracowników, w tym 145 pracujących na liniach produkcyjnych.

 

Zaglądając do strefy produkcji w KAMS pierwszą rzeczą jaką można zauważyć jest nwysoka czystość w porównaniu ze zwykłym obszarem produkcyjnym. Zespół ciężko pracuje, aby utrzymać optymalne warunki dla tego poziomu specjalistycznej produkcji, w tym ciągłe audyty procesów i produktów lub audyty czyszczenia wysokiego poziomu (5S) co 2 tygodnie.

 

Proces produkcyjny jest wysoce zautomatyzowany – operatorzy rozpoczynają pracę od dodania komponentów, które już nie są ponownie dotykane, dopóki nie zostaną ręcznie usunięte na końcu linii produkcyjnej. Wtedy kontrola jakości produktu końcowego jest procesem w pełni ręcznym.

 

W KAMS produkowane są dwa główne typy amortyzatorów: REAS oraz IDC.

 

REAS to system tłumienia drgań kontrolujący pionowe wibracje i siłę tłumienia podczas pokonywania zakrętów bez korzystania z urządzeń elektronicznych. Łączy amortyzatory specjalnym zaworem centralnym, który ma pływający tłok i rozkłada siłę tłumienia na lewy lub prawy amortyzator.

 

Występują dwa rodzaje tego systemu: połączenie równoległe, w którym lewy i prawy amortyzator jednej osi (przedniej lub tylnej) są połączone za pomocą zaworu centralnego; oraz połączenie krzyżowe (ang. Diagonal Connection), gdzie amortyzatory połączone są w następujący sposób: prawy przedni połączony jest przez centralny zawór z lewym tylnym, a lewy przedni z prawym tylnym przez drugi zawór centralny.

 

System kontroluje zachowanie samochodu podczas hamowania, pokonywania zakrętów oraz przyspieszania, zarządzając przenoszeniem masy w celu minimalizowania przechyłów nadwozia. Poprawia kontakt koła z nawierzchnią drogi poprzez zrównoważenie siły docisku opon. Dzięki temu zmniejsza zużycie bieżnika opon, pozytywnie wpływa na prowadzenie pojazdu i zapewnia większe bezpieczeństwo jazdy w ekstremalnych sytuacjach na drodze.

 

Jest on stosowany w Audi RS 6 Avant, Audi RS 5 Coupé i Sportback oraz Audi RS 4 Avant pod nazwą DRC Dynamic Ride Control. Każdy zestaw amortyzatorów REAS jest połączony z centralnym zaworem sterującym, zapewniając optymalne działanie i precyzję prowadzenia podczas jazdy z wyższą prędkością.

 

Inteligentny System Kontroli Tłumienia (IDC – ang. Intelligent Damping Control) w układzie zawieszenia to najnowsza innowacyjna technologia opracowana przez inżynierów KYB stosowana w wybranych pojazdach klasy premium. W Europie jest używany przez Grupę PSA w Peugeot 508 i DS7 pod nazwą DS Active Scan Suspension. Będzie on również obecny w nowym DS9, który zostanie wprowadzony na rynek w 2021 roku. W Japonii jest dostępny w Lexusie LS i LC oraz w Toyocie Crown i Avalon.

 

Ta inteligentna technologia skanuje i analizuje profil drogi, a następnie przesyła informacje do elektronicznej centralnej jednostki sterującej IDC. Współpracuje z czterema czujnikami wysokości i trzema akcelerometrami do pomiaru reakcji pojazdu, w tym między innymi prędkości, hamowania i kąta skrętu.

 

Jednostka sterująca stale oblicza optymalne ustawienia amortyzatora, w celu wyeliminowania wszelkich nieprawidłowości, poprawiając komfort i stwarzając wyjątkowo płynne wrażenia z jazdy. Odbywa się to poprzez zawór elektromagnetyczny o specjalnej konstrukcji znajdujący sią na każdym amortyzatorze, który reguluje ciśnienie wewnętrzne między górną i dolną komorą, zapewniając indywidualną kontrolę zarówno kompresji, jak i odbicia na wszystkich czterech kołach.

 

Testy pokazują, że korzyści są szczególnie zauważalne dla pasażerów jadących z tyłu, kiedy system skanujący zmniejsza drgania występujące podczas jazdy po nierównej nawierzchni. Jest to zauważalna poprawa komfortu jazdy oraz bezpośredni pozytywny wpływ na bezpieczeństwo. Płynniejsza jazda oznacza również, że ​​wszystkie cztery koła utrzymają lepszy kontakt z nawierzchnią drogi, umożliwiając bezpieczniejsze prowadzenie i hamowanie. Większy komfort wpłynie na pewno na poprawę percepcji, lepszą reakcję na niespodziewane sytuacje na drodze i zmniejszy zmęczenie kierowcy podczas jazdy.

 

KYB posiada trzy fabryki amortyzatorów w Europie: dwie w Hiszpanii i jedną w Czechach oraz fabrykę sprężyn zawieszenia zlokalizowaną w Czechach.

 

Źródło: KYB

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).