Wykorzystując swoją wiedzę na temat napędu na wszystkie koła (AWD) oraz wiedzę na temat sprzęgieł, firma BorgWarner stworzyła jednostkę Torque-Vectoring Dual-Clutch, która zawiera dwa sprzęgła – jedno wewnętrzne i jedno zewnętrzne – które zastępują konwencjonalny mechanizm różnicowy w elektrycznym układzie napędowym. Tradycyjne systemy wektorowania momentu obrotowego wymagają dwóch e-maszyn z tyłu, które są drogie i ciężkie, a technologia BorgWarner oszczędza masę i przestrzeń w układzie napędowym, przyczyniając się do ogólnej wydajności pojazdu.
Nasz nowy system Torque-Vectoring Dual-Clutch, który minimalizuje straty momentu obrotowego, oszczędza energię i wymaga mniejszej liczby komponentów, stanowi przykład tego, w jaki sposób nasza wiedza na temat silnika spalinowego i układu napędowego uzupełnia naszą pracę z pojazdami elektrycznymi. BorgWarner posiada rozległą wiedzę i doświadczenie, których klienci będą potrzebowali w miarę rozwoju branży w kierunku zelektryfikowanej przyszłości.
prezes i dyrektor generalny działu PowerDrive Systems w BorgWarner - Stefan Demmerle
Zaprojektowane w celu poprawy prowadzenia i zwrotności pojazdu elektrycznego, podwójne sprzęgło BorgWarner Torque-Vectoring Dual-Clutchsteruje momentem niezależnie, rozkładając moment obrotowy na lewe i prawe koła. Sprzęgło to połączone z jednym silnikiem elektrycznym i wyposażone w dwa odwracalne siłowniki GenVI (po jednym na sprzęgło), dynamicznie przenosi moment obrotowy w celu poprawy reakcji układu kierowniczego i kontroli, zapewniając klientowi stabilną i przyjemną jazdę. Ten system ma wydajność do 2600 Nm na sprzęgło i ma funkcję, która odłącza tylną oś, gdy napęd na wszystkie koła nie jest potrzebny. Pojazd następnie pracuje z napędem na przednie koła, co powoduje zmniejszenie strat i zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.
Rozpoczęcie produkcji tego sprzęgła nastąpi w pierwszej połowie 2022 r. Będzie ono dostępne dla rynku OEM pojazdów elektrycznych.
Źródło: BorgWarner