Wyświetlacz nowej generacji: większy ekran i mniejsza ramka dla lepszej czytelności, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy: bezpieczniej i bardziej komfortowo oraz układ napędowy: najnowsza technologia zmniejszająca emisje – to tylko część nowoczesnych technologii, które można zobaczyć na targach EICMA 2019 na stoisku Bosch o numerze G55 znajduje się w hali 13.
Na targach EICMA 2019 Bosch przedstawia po raz pierwszy nową generację zintegrowanych systemów informacji i komunikacji. System wyróżnia się wielkością zoptymalizowanego wyświetlacza TFT (6,5” bez ramki). Dzięki lepszemu wypełnieniu obudowy, ekran stał się większy w stosunku do wymiarów zewnętrznych. Ta nowa, pozbawiona spoin konstrukcja pozwala stosować mniejszą obudowę, co prowadzi do większej elastyczności przy montażu w różnych modelach motocykli. Zintegrowany system informacji i komunikacji Bosch łączy w jednym urządzeniu tradycyjny zestaw wskaźników z szeroką gamą funkcji informacyjno-rozrywkowych. Powłoka antyrefleksyjna poprawia czytelność krystalicznego wyświetlacza w każdych warunkach pogodowych. Nawet w deszczu, czy przy bezpośrednim oświetleniu promieniami słońca lub w ciemnościach, kolory są wyraźne, a kontrast jest wysoki.
mySPIN umożliwia kierowcom przekazywanie zawartości smartfona na wyświetlaczu motocykla, skutera lub pojazdu sportowego. To rozwiązanie jest dostępne jako otwarta platforma z szeroką gamą opcji dla wszystkich producentów pojazdów. System jest łatwy w użyciu. Gdy tylko smartfon zostanie podłączony do pojazdu za pośrednictwem sieci Wi-Fi, Bluetooth lub USB, różne aplikacje są natychmiast dostępne na ekranie.
System MSC Bosch zwiększa bezpieczeństwo motocyklistów od 2013 roku. MSC pomaga kierowcom w krytycznych sytuacjach pochylenia podczas hamowania na zakrętach. Może to poprawić zarówno stabilność jazdy jak i skuteczność hamowania. Po raz pierwszy system Bosch MSC został zainstalowany w elektrycznym motocyklu Zero SR/F.
Półaktywne systemy regulacji tłumienia w pojazdach sportowych zwiększają bezpieczeństwo, komfort i dynamikę jazdy. Pojazdy z tym systemem są wyposażone w kilka czujników, które służą do ciągłego monitorowania stanu jezdni i w ten sposób pozwalają wprowadzać zmiany niemal natychmiast. Czujniki umożliwiają systemowi także zwiększenie stabilności podczas jazdy w terenie. Kierowca może naciśnięciem jednego przycisku wybrać ustawienie tłumienia i dostosować zawieszenie do własnych preferencji. Półaktywny system steruje siłownikami w amortyzatorach, aby zmniejszyć wibracje i poprawić nie tylko stabilność pojazdu, ale także komfort jazdy.
Bazujące na czujnikach systemy wspomagania Bosch zwiększają bezpieczeństwo i komfort motocyklistów, bez ograniczania przyjemności z jazdy. Obejmują adaptacyjny tempomat (ACC), ostrzeżenie przed kolizją i wykrywanie martwego pola. Systemy są oparte na kombinacji czujników radarowych, układu hamulcowego, układu sterowania silnika oraz interfejsu HMI (interfejs człowiek-maszyna). Radar działa jako organ sensoryczny, który dostarcza obraz otoczenia pojazdu. Producenci motocykli Ducati i KTM włączą nowe systemy wspomagania kierowcy Bosch do palety modeli już w 2020 roku. Od roku 2021 systemy zostaną również wprowadzone do seryjnych modeli Kawasaki.
Bosch prezentuje na targach EICMA 2019 dwa innowacyjne rozwiązania systemowe dla lekkich pojazdów elektrycznych: uproszczony układ napędowy tzw. Drive System oraz kompleksowy układ zintegrowany. Układ Drive System składa się z elektrycznej jednostki napędowej i odpowiedniego sterownika. Komponenty są tak dobrane, aby zapewnić efektywne wrażenia z jazdy oraz łatwą integrację w różnych pojazdach. Ponadto umożliwia realizację przez klienta różnych funkcji sieciowych. Układ można elastycznie stosować w różnych klasach lekkich pojazdów elektrycznych, dzięki czemu możliwe jest idealne dopasowanie do wymagań producentów przy niewielkich nakładach. Układ zintegrowany jest prezentowany na EICMA 2019 w Nuuk Urban.
Systemy Bosch do zarządzania silnikiem mogą pomóc producentowi jednośladów spełnić przyszłe wymogi dotyczące emisji, takie jak Euro 5 i BS 6 (Bharat etap 6), w tym OBD l/ll. W połączeniu z najnowszą technologią czujników, systemy zarządzania silnikiem osiągnęły znaczny wzrost efektywności w porównaniu do tradycyjnego gaźnika.
Targi EICMA 2019 odbywają się w dniach 7 – 10 listopada w Mediolanie.
Źródło: Bosch