WABCO Holdings ogłosił dzisiaj premierę swojej nowej generacji wysokowydajnych pneumatycznych jednotłokowych hamulców tarczowych (ADB) do pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep. WABCO zaprezentuje technologie ADB MAXX na targach IAA Commercial Vehicles 2018 w Hanowerze.
Jednotłokowa technologia ADB piątej generacji WABCO jest odpowiednia dla wszystkich typów lekkich, średnich i ciężkich ciężarówek. Nowy, lżejszy, wysoko wydajny i o niskim momencie obrotowym design MAXXa znacząco wpływa na zużycie paliwa i ładowność pojazdu.
Najnowsza konstrukcja MAXX, jak mówi producent, zapewnia zwiększone poziomy bezpieczeństwa i skuteczności hamowania, przewyższając wszystkie główne normy stosowane w pojazdach. W porównaniu z innymi dostępnymi na rynku systemami ADB, MAXX inteligentnie zarządza kompensacją zużycia materiału ciernego, nadaje się do wszystkich zastosowań w ciężarówkach i przyczepach, w tym do najbardziej wymagających ciężkich ładunków, pomagając przedłużyć żywotność klocka hamulcowego.
Wchodząca na rynek od 2019 r. nowa modułowa platforma MAXX WABCO będzie dostępna w rozmiarach od 17,5 cala do 22,5 cala. Portfolio obejmuje wersje od MAXX 17 i MAXX 19 do hamulców lekkich i średnich pojazdów ciężarowych po MAXX22 do ciężkich pojazdów ciężarowych, w tym MAXX 22L, najlżejszego w branży hamulca tylnej osi tego rodzaju. Obejmuje ono również aplikację MAXXUSTM dla ciężkich ciężarówek na rynku północnoamerykańskim.
Źródło: WABCO