Indukcyjne ładowanie pojazdów elektrycznych jest o wiele wygodniejsze, gdyż nie trzeba bawić się kablami ani szukać stacji ładowania z odpowiednią wtyczką. MAHLE opracowało system pozycjonowania, który umożliwia proste, niezawodne i precyzyjne ustawienie pojazdu elektrycznego nad cewką ładującą w podłodze. SAE International wybrała teraz system pozycjonowania MAHLE jako światowy standard rozwiązania w zakresie ładowania bezprzewodowego. Znane na całym świecie stowarzyszenie non-profit na rzecz postępu technologii mobilnych z siedzibą w USA zamyka w ten sposób ostatnią lukę w standaryzacji ładowania indukcyjnego, która nie została wypełniona od dziesięciu lat. Rozwiązanie MAHLE obejmujące wielu producentów toruje teraz drogę do kompleksowego i szybkiego wprowadzenia na rynek atrakcyjnej alternatywy dla przewodowego ładowania akumulatorów oraz pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
MAHLE wyznacza standardy. Decyzja renomowanej SAE na korzyść naszej technologii potwierdza specjalistyczną wiedzę systemową MAHLE również w zakresie elektryfikacji. Będzie to silny impuls dla elektromobilności – powiedział Arnd Franz, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny MAHLE.
System pozycjonowania MAHLE DIPS (Differential Inductive Positioning System) reprezentuje zmianę paradygmatu w dziedzinie e-mobilności. Opiera się na polu magnetycznym i automatycznie nawiązuje połączenie z kontrolowanym punktem ładowania w miarę zbliżania się pojazdu elektrycznego. Specjalny system nawigacji na wyświetlaczu pojazdu wspiera kierowcę, dzięki czemu samochód wkrótce znajduje się w idealnej pozycji. Proces ładowania rozpoczyna się automatycznie. Działa to również w przypadku autonomicznego pojazdu parkującego, gdzie system parkowania zamiast kierowcy otrzymuje niezbędne instrukcje dotyczące pozycjonowania. Dzięki unikalnemu systemowi pozycjonowania MAHLE proces parkowania można przeprowadzić bardzo łatwo i powtarzalnie za jednym razem. Dotyczy to również niesprzyjających warunków środowiskowych, takich jak pokrywa śnieżna czy mokre liście na dolnej płycie.
W przypadku bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych wszystkie elementy związane zarówno z infrastrukturą, jak i po stronie pojazdu muszą być ustandaryzowane. Tylko wtedy zarówno producenci pojazdów, jak i dostawcy infrastruktury będą mogli wprowadzić na rynek rozwiązanie, które zapewni kompatybilność niezależnie od producenta. MAHLE udostępni swoje rozwiązanie całej branży w oparciu o model licencji na warunkach FRAND (uczciwych, rozsądnych i niedyskryminacyjnych, ang. fair, reasonable, and non-discriminatory).
Szerokie zastosowanie systemu ma umożliwić w przyszłości także zastosowania mobilne, takie jak ładowanie za pomocą cewek indukcyjnych podczas jazdy. MAHLE wspólnie z firmą Electreon Wireless opracowało standard w tym zakresie.
Jeśli chodzi o infrastrukturę ładowania, MAHLE od dawna polega na ładowaniu bezprzewodowym, które jest wygodną i obiecującą alternatywą dla pojazdów elektrycznych.
Siemens i Witricity to dwaj silni partnerzy u naszego boku, z którymi wspólnie rozwijamy kompletny system infrastruktury ładowania i inżynierii samochodowej – powiedział dr Harald Straky, dyrektor ds. badań korporacyjnych i zaawansowanej inżynierii w MAHLE.
W SAE International zrzesza się ponad 128 000 inżynierów i ekspertów technologicznych z branży lotniczej, motoryzacyjnej i pojazdów użytkowych. SAE opracowuje światowe standardy technologiczne, w tym standaryzację numeru identyfikacyjnego pojazdu.
Źródło: MAHLE