Inteligentne zawieszenie Monroe w McLarenach | MOTOFAKTOR

Inteligentne zawieszenie Monroe w McLarenach

McLaren Automotive oraz Tenneco ogłosili, że Monroe został oficjalnym dostawcą inteligentnego zawieszenia dla gamy samochodów drogowych McLaren.

 

Monroe i McLaren Automotive współpracują już ponad 10 lat opracowując i wdrażając innowacyjne technologie zawieszenia. Inauguracyjnym, wspólnym projektem było zawieszenie Kinetic w pierwszym supersamochodzie McLaren Automotive 12C wdrożone w 2011 roku. Obecnie Tenneco dostarcza McLarenowi swoje najnowocześniejsze elektroniczne systemy zawieszenia Monroe Intelligent Suspension. Są one kluczowym elementem zapewniającym precyzyjne prowadzenie i niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Gama obejmuje dwie wersje – Intelligent Suspension CVSA2 oraz Intelligent Suspension CVSA2/Kinetic.

Fot. Monroe

Monroe Intelligent Suspension CVSA2

Technologia Monroe Intelligent Suspension CVSA2 obejmuje cztery lekkie, regulowane elektronicznie amortyzatory dwuzaworowe, które w sposób ciągły dostosowują charakterystykę tłumienia zależnie od kąta skrętu kierownicy, prędkości pojazdu, przyspieszenia, przechyłów nadwozia i innych danych. Kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy, podczas gdy system dostosowuje się do otoczenia w czasie rzeczywistym, aby zmaksymalizować kontrolę nad pojazdem, komfort i bezpieczeństwo. Zawieszenie to jest montowane w modelach McLaren 540C, 570GT, 570S i 600LT, GT oraz wysokowydajnym supersamochodzie hybrydowym Artura.

Monroe Intelligent Suspension CVSA2/Kinetic

System Monroe Intelligent Suspension CVSA2/Kinetic łączy adaptacyjne sterowanie amortyzatorami CVSA2 z wyjątkowym, lekkim hydraulicznym systemem kontroli przechyłów. Razem, technologie te jednocześnie zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne, adekwatne do osiągów McLarena.

 

Systemy CVSA2/Kinetic zastosowano w modelach MP4-12C, 650S, 675LT, 720S, 765LT i Elva, a także w nowym 750S. Technologia ta jest również zintegrowana z układami zawieszenia modeli McLaren P1, McLaren P1 GTR, McLaren Senna i Speedtail Ultimate.

Historia McLarena w tworzeniu zapierających dech w piersiach samochodów wyczynowych jest zbieżna z naszym własnym dążeniem do ciągłego rozwijania technologii zawieszenia. Jesteśmy bardzo dumni i podekscytowani, że możemy rozpocząć ten nowy rozdział w bardzo udanej współpracy naszych firm – powiedział Charles Sanderson, dyrektor techniczny, McLaren Automotive.

 

Źródło: DRiV

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).