Nowe modele, reprezentujące ósmą generację kultowej serii SL, będą oferowane z półaktywnym zawieszeniem CVSA2 lub zintegrowanym zawieszeniem CVSA2/Kinetic firmy Tenneco. Obydwa systemy dla modeli Mercedesa-AMG są obecnie produkowane w niedawno rozbudowanym kompleksie produkcyjnym Tenneco w Gliwicach.
Technologia CVSA2, opracowana z myślą o supersamochodach i SUV-ach o najwyższych osiągach, zapewniać ma doskonałe wrażenia z jazdy w praktycznie każdych warunkach eksploatacyjnych. Układ inteligentnego zawieszenia, który znajdzie się w standardowym wyposażeniu modeli SL 43 i 55, obejmuje lekkie amortyzatory półaktywne wyposażone w dwa zewnętrznie zamontowane zawory elektrohydrauliczne, które niezależnie kontrolują tłumienie drgań w fazie ściskania i odbicia. Każdy amortyzator jest regulowany w sposób ciągły przez oprogramowanie monitorujące wiele parametrów, w tym kąt skrętu kierownicy, prędkość pojazdu, przyspieszenie i przemieszczenie nadwozia. Technologia ta pozwala na bardzo elastyczny zakres regulacji pomiędzy minimalnym a maksymalnym poziomem tłumienia drgań, zapewniając wyjątkowy komfort, prowadzenie i stabilność.
Zawieszenie CVSA2/Kinetic, dostępne jako opcja w modelu SL 55 i jako wyposażenie standardowe w najwyższym modelu SL 63, łączy w sobie wszystkie zalety technologii CVSA2 z innowacyjnym, aktywnym systemem kontroli przechyłów, który zmniejsza masę pojazdu poprzez wyeliminowanie konieczności stosowania stabilizatorów poprzecznych. Układy te razem zapewniać mają wyjątkową trakcję, precyzję prowadzenia, równowagę i komfort hamowania, a także funkcję podnoszenia przodu pojazdu w celu zwiększenia prześwitu.
To był ekscytujący projekt dla naszej działu Advanced Suspension Technologies – powiedział Henrik Johansson, wiceprezes i dyrektor generalny działu Advanced Suspension Technologies w firmie Tenneco – Te imponujące nowe modele wznoszą słynną Klasę SL na nowe wyżyny, jeśli chodzi o wrażenia z jazdy.
Oprócz nowej Klasy SL, technologia CVSA2 odniosła ostatnio znaczący sukces w modelach Mercedes-AMG, w tym w SUV-ie klasy G i AMG GT Black Series.
Źródło: Monroe