Nowy SUV, pierwszy z 13 samochodów elektrycznych BMW nowej generacji ma zostać wprowadzony na rynek w Europie i Chinach jeszcze w tym roku.
iX3 ma pozwalać właścicielom cieszyć się jazdą praktycznie w każdych warunkach. Zawieszenie CVSAe, należące do grupy produktów inteligentnego zawieszenia – Monroe Intelligent Suspension, wyczuwa i dostosowuje się do zmieniających się warunków drogowych i jazdy za pomocą czterech elektronicznie sterowanych amortyzatorów. Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) przetwarza różne sygnały wejściowe z czujników i steruje zaworem elektronicznym w każdym amortyzatorze. Kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy – komfortowy lub sportowy, aby uzyskać pożądane prowadzenie i właściwości jezdne. System ten jest obecnie stosowany w ponad 40 popularnych modelach pojazdów.
Technologia CVSAe zwiększa również możliwości regulacji siły tłumienia w pojazdach wyposażonych w akumulatory litowo-jonowe. Ta dodatkowa waga akumulatora może zwiększyć moment bezwładności i inne obciążenia dynamiczne w różnych sytuacjach drogowych. Półaktywne zawieszenie CVSAe automatycznie zwiększa siłę tłumienia i tym samym kontrolę nad ruchami pojazdu i zachowując jednocześnie wyjątkowy komfort jazdy.
Technologia CVSAe jest coraz chętniej wykorzystywana czołowych producentów samochodów i ich klientów, ponieważ zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy w praktycznie każdej sytuacji.
wiceprezes i dyrektor generalny Advanced Suspension Technologies, Tenneco - Henrik Johansson
Więcej o technologii zawieszenia CVSAe i innych technologiach inteligentnego zawieszenia Monroe można dowiedzieć się TUTAJ.
Źródło: Tenneco