Serwis internetowy Inter Cars S.A. po wtorkowym ataku wirusa Petya wciąż nie jest w pełni sprawny. Klienci spółki starają się zamawiać części przez Katalog Online IC, co nie w każdym przypadku kończy się powodzeniem. Zgodnie z informacjami, jakie podała nam spółka, prace nad naprawą serwisu internetowego trwają, a sytuacja ulega stopniowej poprawie. Problemy z Katalogiem Online IC spółka tłumaczy jego możliwymi problemami z wydajnością, spowodowanymi pracami naprawczymi.
Przypominamy, że od wtorku 27.06.2017 r. nie działa sprawnie serwis internetowy spółki Inter Cars S.A., a problemy spowodowane są serią ataków hakerskich, których ofiarami padły firmy m.in. w Polsce i na Ukrainie, a wśród nich Inter Cars. Winny jest wirus wirus typu ransomware – Petya, który blokował komputery i domagał się wypłaty okupu. Może atakować nawet nowoczesne systemy operacyjne, takie jak Windows 10 i sam rozprzestrzenia się po sieci.
Od tego dnia na stronie spółki widnieje oficjalny komunikat: „Informujemy, że w dniu dzisiejszym w wyniku zakłócenia funkcjonowania systemów teleinformatycznych Grupy Kapitałowej Inter Cars S.A. nastąpiła przerwa w działaniu systemów sprzedażowych Spółki i jej podmiotów zależnych. Aktualnie trwają prace zmierzające do ustalenia zakresu problemu oraz przywrócenia funkcjonalności systemów. Przerwa w działaniu systemów teleinformatycznych Grupy Kapitałowej Inter Cars S.A. została najprawdopodobniej spowodowana międzynarodowym atakiem hakerskim, o którym informowały dzisiaj rządy niektórych państw oraz światowe środki masowego przekazu. Spółka poinformowała o sprawie polskie organy ścigania”.
Z kolei dzisiaj (30.06.2017) Inter Cars S.A. opublikował na swoim profilu na Facebooku następujący komunikat: „Szanowni Klienci, dziękujemy, że jesteście z nami. Sprzedaż w Polsce oraz krajach południowych działa. Lokalnie występują spowolnienia systemów IT odpowiadających za sprzedaż, ale nie powinny one wpływać na bieżącą obsługę klientów. IC Katalog Online działa prawidłowo”.