„Zapali, czy nie zapali?” – przed takim dylematem zostało postawione młode małżeństwo, rozpoczynające w mroźny dzień podróż samochodem do szpitala, w którym ma urodzić się ich dziecko. W tak ważnym dniu auto nie zawiodło. Było tak m.in. dlatego, że bez zarzutu spisał się nowy akumulator, który przed sezonem zimowym został profesjonalnie zamontowany w warsztacie.
Film przedstawiający powyższą historię został już wyświetlony ponad 650 tys. razy w serwisie YouTube (stan na 04.03.2021 r.). Produkcja powstała w ramach cyklu krótkich filmów pt. „Elektryzujące historie”.
Projekt Battery Point – realizowany wspólnie z firmą Clarios, producentem akumulatorów VARTA – to akcja mająca na celu zmianę przyzwyczajeń konsumenta i zachęcenie kierowców do zakupu akumulatora z bezpośrednim montażem w serwisie. Zadaniem projektu jest uświadomienie kierowcom o konieczności dbania o akumulator. Z kolei dla warsztatów uczestnictwo w akcji wiąże się z przypływem dodatkowych klientów w trudnym czasie pandemii.
Akumulator jest sercem silnika i samochodu. To dzięki niemu możemy spokojnie ruszyć w dowolną podróż, nawet podczas największych mrozów. Zużywanie się baterii to naturalny proces. Jednak wymiana i wybór odpowiedniego akumulatora już nie jest taka łatwa i oczywista.
Dyrektor Segmentu Akumulatory z Inter Cars - Michał AdamaszekBattery Point to projekt z zakrojoną na szeroką skalę kampanią reklamową. Poza opisaną już historią krótkiego filmu pt. „Czy zdąży do szpitala?!”, w akcji przedstawione są także inne ważne dla kierowców i ich pasażerów wydarzenia. To m.in. krótki film „Mamusia się nie denerwuje” – wyświetlony przez użytkowników serwisu YouTube blisko 500 tys. razy (stan na 04.03.2021 r.). Historia przedstawia teściową oczekującą na przyjazd zięcia. Tym razem – z uwagi na niesprawny akumulator – samochód nie ruszył.
Ta historia została ukazana w sposób humorystyczny, m.in. z uwagi na stereotypowe postrzeganie relacji między teściową a zięciem. Żarty żartami, ale niesprawny akumulator w okresie zimowym niejednokrotnie doprowadzał do napięć między członkami rodziny. Wielu z nas może przywołać w pamięci historie wynikające z niesprawnego akumulatora, m.in. spóźnienie się do pracy, odwołanie rodzinnego wyjazdu, brak terminowego odbioru dzieci ze szkoły. Przykłady można mnożyć. Dlatego w projekcie Battery Point staramy się pokazać, czasem poważnie, a czasem z przymrużeniem oka, jak ważna jest właściwa troska o akumulator. Sprawny akumulator po prostu ułatwia życie.
Z-ca Dyrektora ds. PR i Komunikacji Międzynarodowej Inter Cars - Joanna Król
Dotychczas w projekcie opublikowano siedem odcinków, w tym jeden z ambasadorem Inter Cars, Bartoszem Ostałowskim. Wszystkie historie wyświetlono blisko 2 mln razy (1 955 947 – stan na 04.03.2021 r.).
Projekt Battery Point to nie tylko krótkie filmy zachęcające do wymiany akumulatorów. To także inicjatywa pełniąca ważną funkcję edukacyjną, która przybliża wagę profesjonalnej wymiany akumulatorów. Ewentualna wymiana akumulatora poza warsztatem to m.in. ryzyko jego niewłaściwego doboru, czy też ryzyko uszkodzenia instalacji elektronicznej.
- Michał Adamaszek
Dzięki wymianie akumulatora w profesjonalnym warsztacie kierowca może być pewny, że akumulator został dostosowany do samochodu, zamontowano sprawdzone i oryginalne produkty, a usługa objęta jest gwarancją.
Battery Point to wspólne przedsięwzięcie Inter Cars i Clarios, producenta akumulatorów VARTA, które ma ułatwiać życie kierowcy. W przypadku problemów z akumulatorem szybko i łatwo znajdzie on idealnie rozwiązanie, które pozwoli mu uporać się z awarią.
Kierowca ma wówczas trzy możliwości, aby jak najkorzystniej dla siebie rozwiązać problem z akumulatorem. W takiej sytuacji kierowca może:
Battery Point to bardzo potrzebny projekt. Z tego powodu cała akcja wsparta została ogólnokrajową kampanią w mediach. Reklamy Battery Point można było usłyszeć w stacjach radiowych o zasięgu krajowym, widoczne były również na kilku portalach aukcyjno-sprzedażowych, w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych oraz w formie wideo w serwisie YouTube i na Facebooku.
Całe przedsięwzięcie wsparte zostało również przez motoryzacyjnych influencerów, m.in. przez Zachara (kanał „Zachar OFF”).
Źródło: Inter Cars