Każdy właściciel lub menadżer warsztatu ma swój sposób na zarządzanie jego pracą, rozliczanie pracowników, weryfikowanie rentowności urządzeń czy choćby zapisywanie kolejnych zleceń. W wielu warsztatach wciąż króluje klasyczny kalendarz lub zeszyt i to w nich znajdują się wszystkie informacje dotyczące klientów, zamawianych części, liczby przepracowanych godzin, faktury. Przy obecnym tempie realizacji napraw, rosnących oczekiwaniach klientów, ale także ze względu na koszty i podnoszenie rentowności warsztatu, warto poszukać rozwiązania, które pomoże to wszystko uporządkować i usystematyzować, a do tego korzystanie z niego będzie tak proste, jak zrobienie notatki na kartce. Mój Warsztat odpowiada na wszystkie te potrzeby.
Terminarz to podstawowe narzędzie do organizacji pracy warsztatu. Terminarz porządkuje pracę, pozwala ją mądrze planować w oparciu o wybrane elementy: np. obłożenie stanowisk, skład osobowy czy zajętość pracowników, a nawet wykorzystanie urządzeń.
Prowadzący warsztat ma wiele możliwości dopasowania programu do sposobu zarządzania warsztatem. Może wprowadzić dowolną liczbę stanowisk, nadać im własne, charakterystyczne opisy. Może dodać pracowników wraz z informacjami dotyczącymi ich stanowisk czy właściwego dla każdego z nich harmonogramu pracy (np. uwzględniając pracę na zmiany, dni wolne, urlopy, zwolnienia itp.). Może także dodać i opisać urządzenia oraz narzędzia, którymi dysponuje warsztat. Umożliwi to lepsze wykorzystanie zasobów i ograniczy sytuacje, w której dwóch mechaników chce skorzystać z tego samego urządzenia w tym samym czasie.
Terminarz w programie „Mój Warsztat„ można dopasować do już funkcjonującego sposobu pracy warsztatu, rozwijać go poprzez dodawanie nowych elementów lub wprowadzić pełną rewolucję, przebudowując dotychczasowy model zarządzania warsztatem i wykorzystując pełen potencjał programu. Najważniejsze jest jednak to, że ostateczny sposób zarządzania warsztatem leży zawsze w rękach jego menedżera, a nie programisty.
Terminarz ma dwa widoki: dzienny – z bardziej szczegółowym planem dnia oraz większą liczbą informacji dotyczących zgłoszenia oraz siedmiodniowy – umożliwiający sprawniejsze zarządzanie zleceniami z perspektywy pełnego tygodnia.
Wybór trybu pracy zależy od użytkownika i indywidualnego sposobu kierowania warsztatem. Jedni potrzebują spojrzenia bardziej szczegółowego, np. informacji dotyczących tego, kto zajmuje się naprawą, czy zasobów, które mają zostać użyte: narzędzia, stanowiska, etc. Drugim wystarczy hasło: “Citroen” i numer rejestracyjny, czyli kafelek pokazujący jedynie podstawowe dane, ale za to w szerszym ujęciu kalendarzowym. Widok “kafelkowy” upraszcza umawianie lub przekładanie wizyt, a rozwiązanie “przeciągnij i upuść” ułatwia pracę z programem nawet niezaawansowanym użytkownikom.
Z poziomu terminarza można otworzyć nowe zlecenie, wskazując dowolne miejsce w kalendarzu i rozpoczynając wpis. Może to być pełen opis samochodu lub taki jak zwykle przyjęło się opisywać pojazdy w danym warsztacie. „Mój Warsztat„ nie wymusza na użytkowniku wypełniania wszystkich pól albo tych z gwiazdką. Można otworzyć nowe zlecenie nie wpisując żadnego znaku, wcisnąć przycisk „zapisz” i już system będzie widział nowe zlecenie z jego indywidualnym numerem.
W ten sposób można szybko zarezerwować termin albo rozpocząć wpis, który dokończy się później. Potem można do niego wrócić i go edytować, przenosząc we właściwe miejsce w kalendarzu, uzupełniając dane pojazdu ręcznie lub skanując dowód rejestracyjny. Prosto, bez komplikacji i lepiej niż w tradycyjnym kalendarzu, bo zawsze można przeciągnąć kafelek z danym wpisem na inny termin.
Program „Mój Warsztat” pozwala na dodawanie statusów napraw, co czyni pracę zarządzającego łatwiejszą. Wystarczy jeden rzut oka, aby zaobserwować, która naprawa jest nowa, która się toczy, jest zakończona albo rozliczona. Przypisane do statusów kolory ułatwiają szybkie zorientowanie się w bieżącej sytuacji i podejmowanie adekwatnych kroków.
Zaletą programu jest również możliwość wyszukiwania wpisów (zleceń) po każdym polu, włącznie z polem opisu (notatkami). Umożliwia to odnalezienie zagubionych wpisów, w których nie wprowadzono np. numeru rejestracyjnego pojazdu lub innych danych, po których można byłoby łatwo odnaleźć pojazd lub zidentyfikować jego właściciela.
Z „Mojego Warsztatu” można korzystać jak z cyfrowego zeszytu. Można też – w miarę poznawania programu – pójść o krok dalej i zacząć wykorzystywać jego pełny potencjał do zarządzania warsztatem. Z chwilą wprowadzenia do programu takich pozycji jak: pracownicy, stanowiska pracy, narzędzia, urządzenia i konsekwentnym wpisywaniu tych informacji do programu, osoba prowadząca warsztat uzyskuje szereg informacji zwrotnych.
Wykorzystanie stanowisk, obłożenie godzinowe pracowników, obłożenie godzinowe urządzeń i narzędzi, sposób ich wykorzystania. Dzięki tym informacjom kierujący pracą widzi, które urządzenia spełniają swoje zadanie, których powinno być więcej, aby praca była bardziej płynna, a zajętość stanowisk została zoptymalizowana. Może także określić rentowność danej maszyny czy stanowiska lub zweryfikować czas pracy mechaników i to, ile czasu potrzebują na realizację prostych i bardziej skomplikowanych napraw.
„Mój Warsztat” to intuicyjne narzędzie, które ułatwia wejście w cyfrową obsługę warsztatu. Od rozpoczęcia zlecenia po zamówienie części i wystawienie faktury – wszystko może być realizowane w jednym programie. Łatwe tworzenie nowych zleceń, proste zarządzanie wpisami i intuicyjna obsługa ułatwiają poznanie programu. Klienci mogą liczyć na stałą pomoc ze strony przedstawicieli INTER-TEAM, a także – co bardzo ważne – zgłaszać swoje propozycje zmian i pomysły nowych funkcjonalności.
Aby dowiedzieć się więcej o programie „Mój Warsztat” i umówić się na jego prezentację, należy skontaktować się ze swoim przedstawicielem handlowym lub najbliższym oddziałem INTER-TEAM. Można także pozostawić swoje dane kontaktowego, korzystając z formularza online, a przedstawiciel INTER-TEAM skontaktuje się zwrotnie, odpowie na wszelkie pytania i zaproponuje termin spotkania.
Artykuł sponsorowany przez INTER-TEAM