20 z nich ma się znaleźć w Polsce m.in. przy autostradach A1, A2 i A4.
IONITY to powstająca w Europie sieć stacji szybkiego ładowania, którą budują wspólnie BMW, Daimler, Ford oraz Grupa Volkswagena (Audi i Porsche). Do projektu dołączyły ponadto takie firmy jak Tank & Rast, Circle K, OMV, a także Shell.
Do 2020 r. w ramach sieci powstanie około 400 stacji HPC (High-Power-Charging) o mocy do 350 kW (początkowo do 150 kW), pozwalających na ultra-szybkie ładowanie baterii samochodów elektrycznych. Ładowarki IONITY zostaną uruchomione w 18 krajach na Starym Kontynencie, również w Polsce. Ich docelowe lokalizacje ujawniło Audi podczas konferencji w Oslo.
Według planów, w 2017 r. miało powstać 20 punktów ładowania należących do sieci (w Niemczech, Norwegii oraz Austrii), zaś w roku obecnym ich łączna przekroczy 100. Z ujawnionej mapy wynika, że stacje w Polsce zostaną rozmieszczone wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych (m.in. autostrad A1, A2 oraz A4), a ich liczba nie przekroczy 20. Każda stacja IONITY zostanie wyposażona w około 6 ładowarek.
Audi poinformowało, że pierwszym modelem na rynku mogącym wykorzystać pełną, początkową moc stacji (150 kW) będzie SUV e-tron quattro, który pojawi się w sprzedaży w 2018 r. Ładowarki IONITY będą kompatybilne ze standardem CCS Combo.
Źródło: ORPA.PL