Po emocjonującym ośmiogodzinnym wyścigu Jackie Chan DC Racing, w składzie: Ho-Pin Tungiem, Gabrielem Aubry i Willem Stevensem, miał powody do świętowania – wywalczył trzecie miejsce na podium i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Drugie miejsce na podium przypadło innej ekipie wspieranej przez Goodyeara – Jota Sport (Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa i Roberto Gonzalez).
Dwa zespoły wspierane przez Goodyeara rozpoczęły wyścig od strat. Zderzenie dwóch samochodów LMP1 w pierwszej rundzie wywołało chaos w grupie. Davidson i Tung zostali w tyle, aby uniknąć uszkodzeń.
Obaj jednak szybko odzyskali pozycję i dotrzymywali tempa liderowi, ale z końcowych pozycji. Po pierwszym tankowaniu Davidson okazał się jednym z najszybszych na torze, ale najmocniej awansował Kenta Yamashita. Japoński gwiazdor korzystał z rewelacyjnej przyczepności opon Goodyeara zamontowanych na Oreca należącym do zespołu High-Class Racing, uzyskując o 2-3 sekundy szybsze czasy okrążeń niż samochody jadące przed nim. Podczas 33. okrążenia wyprzedził zwycięzców mistrzostw WEC i ELMS Alpine i Aurus i przesunął się na trzecią pozycję. W kolejnym okrążeniu wyprzedził jeszcze Oreca Racing for Nederland.
Po 90 minutach jazdy, gdy samochody zespołów Jota Sport i Jackie Chan DC Racing pilotowali Gonzalez i Stevens, słońce ustąpiło miejsca sztucznemu oświetleniu toru. Para kierowców utrzymała dobre tempo i wyszła na drugie i trzecie miejsce o pół dystansu.
Nocny spadek temperatury o zaledwie cztery stopnie Celsjusza, podczas gdy spodziewano się zmiany o dwadzieścia stopni, spotęgował zapotrzebowanie na wszechstronne osiągi opon. Goodyear dostarczył ogumienie specyfikacji A i C, które w dotychczasowych wyścigach sezonu wykazało się szerokim zakresem roboczym.
Davidson wrócił za kierownicę samochodu Jota Sport na dwie godziny przed końcem wyścigu i zaczął polowanie na lidera, byłego kolegę z F1 Paula Di Resta. Przed ostatnią godziną wyścigu Davidson przekazał kierownicę Antonio Felixowi Da Costa, który pomimo początkowego spadku utrzymał imponujące drugie miejsce. Samochód Jackie Chan DC zajął ostatecznie trzecie miejsce wprowadzając Tunga, Aubry’ego i Stevensa na czoło klasyfikacji generalnej mistrzostw.
Zajęcie dwóch miejsc na podium po chaosie w pierwszym okrążeniu świadczy o świetnej strategii, mocnym tempie i sprawnej pracy zespołowej. Bardzo cieszą nas stałe osiągi opon w długich wyścigach, szczególnie podczas ostrej walki w grupie. Po czterech rundach jesteśmy dumni z Jackie Chan DC Racing. Przed dwoma wyścigami w USA zespoły Goodyeara plasują się na szczycie mistrzostw.
Endurance Programme Manager - Mike McGregor
Kolejny wyścig w ramach cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM (WEC) 2019/20 odbędzie się 23 lutego 2020 r. w Lone Star Le Mans w Austin w stanie Teksas.
Najlepsze zespoły FIA Endurance Trophy w klasie LMP2:
Źródło: Goodyear