Jak dobrać części do kompresora klimatyzacji? | MOTOFAKTOR

Jak dobrać części do kompresora klimatyzacji?

Eksperci Thermotec doradzają, czy części do kompresora klimatyzacji dobierać według numeru VIN, czy OE?

Usterka kompresora klimatyzacji często wiąże się z koniecznością jego wymiany na nowy. W niektórych przypadkach istnieje możliwość zastąpienia zużytych elementów nowymi. Mowa tu o sprzęgłach kompresora, zaworach sterujących, uszczelnieniach czołowych czy też uszczelkach korpusu. Sprawdź, w jaki sposób dobrać odpowiednie części do danego typu kompresora.

Na wstępie należy podkreślić, że części zamienne do kompresorów są dostępne tylko do towarów oryginalnych, a problemem będzie ich dobór do tzw. zamienników.

Numer OE kompresora jako podstawa poszukiwań

Poprawny dobór należy rozpocząć od ustalenia jaki jest numer OE sprężarki (znajduje się na naklejce obudowy). Pamiętajmy, że posługiwanie się numerem VIN pojazdu w czasie doboru części jest niepoprawne. Zdarzają się przypadki, gdzie korzystając z nr VIN znajdujemy kilka kompresorów pasujących do naszego pojazdu oraz kilka lub nawet kilkanaście poszczególnych elementów typu sprzęgło, cewka czy też zawór sterujący. Efektem takich poszukiwań jest spora ilość indeksów, bez pewności, który z nich jest odpowiedni.

Części kompresora

 

Po ustaleniu nr OE kompresora (ważne jest również by sprawdzić producenta oraz typ sprężarki) można przystąpić do wyszukiwania – w programie Inter Cars e-Catalog lub katalogu drukowanym z częściami do klimatyzacji. Jeśli zdecydujemy się na dobór części w e-Catalogu musimy mieć świadomość, że nie wszystkie referencje mają dopisane tzw. towary powiązane, co może skutkować brakiem wyników wyszukiwania.

Części do sprężarki klimatyzacji

Natomiast korzystanie z katalogu drukowanego „KLIMATYZACJA 2025” powinno ułatwić sprawę. Po wybraniu producenta, typu kompresora średnicy sprzęgła i ilości rowków na pasku (PK) jesteśmy w stanie dobrać odpowiedni indeks Thermotec.

kompresor klimatyzacji

 

W przypadku doboru sprzęgła kompletnego do kompresora pamiętajmy, że zastosować można tolerancję średnicy wynoszącą 10mm (w górę/ dół). Dla przykładu – stare sprzęgło miało średnicę 115mm, więc szukać możemy w zakresie średnic 105-125mm w układach z napinaczem.

Pamiętajmy, że gdy konieczna jest wymiana kompresora na nowy – należy zastosować się do zasad obowiązujących w procedurze wymiany sprężarki, która mówi o konieczności płukania układu AC, wymianie osuszacza, skraplacza i zaworu rozprężnego. Ważne jest też, aby pamiętać o kontroli i ewentualnym uzupełnieniu oleju w kompresorze – mówią doradcy techniczno-produktowi Marcin Wysocki i Bartosz Żertka.

 

Artykuł sponsorowany Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).