Zmontowanie zespołu modułów akumulatora o pojemności 50 kWh (ze wstępnie zmontowanych i wyposażonych ogniw) zajmuje pracownikom około 60 minut. Czas ten wzrasta do 90 minut w przypadku akumulatorów o pojemności 75 kWh. Następnie, przed zamontowaniem gotowego akumulatora w zelektryfikowanym modelu Peugeot, jest on poddawany bardzo surowym testom jakościowym. Dzięki nim możliwe jest objęcie akumulatorów trakcyjnych 8-letnią gwarancją (lub do przebiegu 160 tys. km) na zachowanie 70% pojemności ładowania.
Seria testów, trwająca 15 minut, jest niezbędnym warunkiem dopuszczenia akumulatora do montażu w samochodzie.
Pierwszy z testów polega na sprawdzeniu prawidłowego działania zmontowanego akumulatora. Następnie jest on poddawany testowi na zgodność z fabrycznymi parametrami przy maksymalnym poborze prądu. Ostatni z testów służy sprawdzeniu szczelności. W akumulatorze jest wytwarzane nadciśnienie, które pozwala wykryć wszelkie ewentualne nieszczelności sygnalizowane spadkiem ciśnienia. Daje to gwarancję, że wilgoć bądź kurz nie przedostaną się do ogniw akumulatora i nie spowodują pogorszenia parametrów pracy ani skrócenia żywotności.
Montaż akumulatorów przez wyspecjalizowanych pracowników odbywa się aktualnie w pięciu zakładach grupy: Vigo i Saragossa (Hiszpania), Trnava (Słowacja), Sochaux i Miluza (Francja), a wkrótce także w Hordain (Francja). Na tej samej linii produkcyjnej są tam montowane zelektryfikowane i spalinowe modele marki.
Specjaliści testujący i montujący akumulatory trakcyjne w samochodach Peugeot wywodzą się spośród pracowników zakładów grupy Stellantis. Są oni wybierani na podstawie ich kwalifikacji w zakresie prac z urządzeniami elektrycznymi i przechodzą miesięczne specjalistyczne szkolenie. W związku z toczącą się transformacją energetyczną i wzrostem miksu modeli zelektryfikowanych, w Peugeot i w grupie Stellantis planowane jest zwiększanie liczby wykwalifikowanych pracowników odpowiednio przeszkolonych w zakresie montażu modeli nowej generacji.
Elektryfikacja gamy Peugeot jest prawdziwym sukcesem. W pierwszej połowie 2022 roku modele LEV (Low Emission Vehicles) stanowiły ponad jedną czwartą łącznej sprzedaży samochodów osobowych marki w Europie. Peugeot dysponuje kompletną gamą samochodów zelektryfikowanych, obejmującą w szczególności w 100% elektryczne modele Peugeot e-208 i Peugeot e-2008. Nowy Peugeot 408, nowy Peugeot 308 (hatchback i SW) oraz Peugeot 3008 i 508 (hatchback i SW) są dostępne z napędami hybrydowymi typu plug-in. Cała gama modeli dostawczych (e-PARTNER, e-EXPERT i e-BOXER) jest w 100% elektryczna”.
dyrektor produktu marki Peugeot - Jérôme MicheronPeugeot rozbudowuje w 2022 roku swoją gamę modeli zelektryfikowanych. Nowy Peugeot 408 już od dnia debiutu rynkowego będzie oferowany z dwiema wersjami napędu hybrydowego plug-in o mocy 180 i 225 KM, podobnie jak nowy Peugeot 308, który jest dostępny z tymi napędami w wersjach hatchback i SW. Oba modele są zbudowane na zmodyfikowanej platformie EMP2, przystosowanej do montażu w 100% elektrycznych napędów. Gama modeli dostawczych została pod koniec 2021 roku wzbogacona o wersję He-EXPERT, łączącą technologię napędu elektrycznego z ogniwem paliwowym.
Elektryfikacja Peugeot przyspieszyła w 2022 roku dzięki nowemu Peugeot 408, który uzupełnił gamę modeli hybrydowych typu plug-in, wzbogaconą wcześniej o nowego Peugeot 308 i w 100% elektryczne modele dostawcze. W 2022 roku ponad 70% sprzedanych na świecie samochodów z gamy modeli Peugeot było wersjami zelektryfikowanymi. W Europie w pierwszej połowie 2022 roku co czwarty sprzedany samochód osobowy Peugeot był wersją zelektryfikowaną (w 2021 roku – co szósty).
Do 2025 roku 100% modeli z gamy Peugeot będzie zelektryfikowanych. Oznacza to radykalny wzrost liczby akumulatorów do zmontowania. Według szacunków Peugeot w 2022 roku firmowe zespoły będą montować miesięcznie do 10 000 akumulatorów przeznaczonych do osobowych modeli marki i do 7 000 akumulatorów przeznaczonych do modeli dostawczych.
Źródło: Peugeot