Jednostka napędowa CUPRY Formentor VZ5, najmocniejszego modelu marki, powstaje dzięki pracy inżynierów z dokładnością co do milimetra. Projekt modelu auta powstał w fabryce SEAT-a w Martorell pod Barceloną. Tam również samochód jest produkowany.
Montaż pięciocylindrowego silnika odbywa się na wysokowydajnej linii produkcyjnej Grupy Volkswagen w fabryce Audi Hungaria w węgierskiej miejscowości Győr. Proces jest przeprowadzany z drobiazgową, ręczną precyzją tak, aby zapewnić maksymalną wydajność jednostki.
Rzemiosło jest niezbędne w produkcji tak ekskluzywnego, wysokowydajnego silnika, jak tego znajdującego się w modelu CUPRA Formentor VZ5. Biorąc pod uwagę wyjątkowość i złożoność tej jednostki napędowej, dbałość o szczegóły jest szczególnie ważna.
członek zarządu ds. produkcji układów napędowych w firmie Audi Hungaria - Robert ButtenhauserPojedynczy silnik VZ5 składa się z 500 części, a do jego złożenia potrzeba około 40 osób. W ten sposób dziennie produkowanych jest 77 silników, co przekłada się na ekskluzywność tego modelu. Limitowana edycja CUPRY Formentor liczy 7000 egzemplarzy. Samochód został stworzony z myślą o entuzjastach wysokich osiągów. Model, którego nazwa pochodzi od hiszpańskiego słowa veloz (hiszp.: szybki), podkreśla sportowy charakter samochodu z silnikiem spalinowym hiszpańskiej marki.
CUPRA Formentor VZ5 na nowo definiuje możliwości inżynierii i przesuwa moc pojazdu na jeszcze wyższy poziom. Charakterystyczny dźwięk pięciocylindrowego silnika CUPRY Formentor VZ5 budzi natychmiastowe emocje i wyznacza nowe standardy w segmencie sportowych crossover’ów.
dyrektor ds. rozwoju całych pojazdów i podwozi marki CUPRA - Christoph Vierling
Testy wydajności, którym poddawana jest jednostka napędowa CUPRY Formentor VZ5, są równie wyjątkowe jak sam pojazd. Wszystkie silniki są testowane na jednej linii. By osiągnąć 390 KM mocy wyjściowej, każda z jednostek napędowych jest uruchamiana, a jej działanie testowane jest jeszcze przed zamontowaniem silnika w samochodzie.
Źródło: SEAT