Jak prawidłowo montować klocki hamulcowe? | MOTOFAKTOR

Jak prawidłowo montować klocki hamulcowe?

Textar przypomina, jakich szczegółów nie wolno pomijać podczas wymiany klocków hamulcowych na nowe, aby nie narazić klienta na dodatkowe koszty.

Klocki hamulcowe różnią się między sobą

Wydaje się to być oczywiste, jednakże często spotykane są reklamacje lub konsultacje techniczne dotyczące niewłaściwego montażu hamulców. Warto pamiętać, że każdy klocek hamulcowy został zaprojektowany w taki sposób, aby idealnie pasował i współpracował z konkretnym układem hamulcowym. Nie wszystkie klocki są identyczne i mogą wymagać różnych procedur montażu. Szczególnie problematyczne mogą okazać się klocki kierunkowe lub z dodatkowymi podkładkami.

Kierunkowe klocki hamulcowe – korzyści i zasada działania

Kierunkowe klocki hamulcowe zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić równomierne rozprowadzenie siły docisku klocka do tarczy, co skutkuje zmniejszeniem hałasu i poprawą skuteczności hamowania. Można je łatwo zidentyfikować po strzałkach umieszczonych na podkładce lub sprężynie mocującej. Konieczne jest zamocowanie klocków w taki sposób, aby strzałki wskazywały przód pojazdu i kierunek obrotu tarczy. W razie wątpliwości należy zapoznanie się z instrukcją montażu dostępną w opakowaniu.

Niewłaściwa instalacja klocków hamulcowych może spowodować niejednolite zużycie elementów hamulcowych, co z kolei może wpłynąć na skuteczność hamowania, generowanie hałasu oraz nawet prowadzić do awarii hamulców.

Dodatkowe akcesoria do klocków hamulcowych

Podkładki tłumiące, wykonane z metalu, gumy lub ich mieszanki, służą do redukcji wibracji i hałasu podczas hamowania. Montuje się je między klockiem hamulcowym a tłoczkiem zacisku w celu zmniejszenia dźwięków generowanych przez układ hamulcowy oraz absorpcji drgań, które powstają podczas styku klocka hamulcowego z tarczą.

Podkładki są kluczowe do poprawnego montażu klocków hamulcowych, umożliwiając właściwe ułożenie ich w zacisku. Dodatkowo, pomagają zapobiegać piskom i wibracjom, co jest istotne szczególnie w przypadku układów hamulcowych o dużej wydajności generujących dużo ciepła i hałasu.

Czasami podkładka może być przytwierdzona do klocka hamulcowego jeszcze przed opuszczeniem fabryki. W pewnych sytuacjach konieczne jest założenie oddzielnej podkładki na klocek przed jego zamontowaniem.

TMD Friction, właściciel marki Textar, stale doskonali swoje technologie dotyczące podkładek hamulcowych, tworząc specjalnie opracowane rozwiązania, które skutecznie redukują hałas hamulców i poprawiają ich wydajność.

Jeśli masz akcesoria dołączone do zestawu klocków, koniecznie je wykorzystaj. Często zdarza się, że dodatkowe elementy są wyrzucane, ponieważ osoba montująca nie jest pewna, czy i jak ich użyć. W takiej sytuacji warto sięgnąć po instrukcję zawartą w pudełku lub skontaktować się z producentem, aby uzyskać dodatkowe informacje. Montaż akcesoriów ma znaczący wpływ na sprawność i komfort użytkowania układu hamulcowego, dlatego warto zadbać o prawidłowe ich zamontowanie.

Źródło: TMD Fricion

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).