1. Nie używaj wycieraczek na sucho. Jeśli spryskiwacz pracuje nieprawidłowo i ma zbyt małą wydajność – jak najszybciej go napraw, lub wyreguluj. Jeśli zabrakło płynu do spryskiwaczy a szyba jest zakurzona i musisz ją oczyścić, polej szybę wodą – choćby z butelki, lub nalej do zbiorniczka niewielką ilość wody, aby „dojechać” do sklepu lub do domu (oczywiście jeśli panują dodatnie temperatury). Praca wycieraczek na suchej szybie niszczy zarówno pióra wycieraczek jak i szybę. Uwaga! Nigdy nie polewaj zimną wodą rozgrzanej szyby ani gorącą wodą – zimnej.
2. Regularnie czyść wycieraczki. Po każdej wizycie w myjni lub raz w tygodniu należy podnieść wycieraczki, opłukać je (wodą lub płynem do spryskiwaczy) i wytrzeć miękką ściereczką. Pomaga to chronić nie tylko wycieraczki, ale także przednią szybę.
3. Konserwuj ruchome części wycieraczki. Aby wycieraczka była prawidłowo dociśnięta do szyby, całe ramię musi pracować prawidłowo. Chodzi o idealny stan zawiasów, przegubów i sprężyny dociskowej. Właśnie z tego powodu należy regularnie konserwować te punkty np. smarem w aerozolu.
4. Zadbaj, aby wycieraczki były prawidłowo wyregulowane. Podczas pracy nie mogą ocierać ani o siebie, ani o krawędzie szyby. Istotny jest także kąt pod jakim przylegają do szyby.
5. Chroń wycieraczki przed słońcem. Materiał, z którego wykonane są pióra nie znosi wysokich temperatur. Paradoksalnie – im wyższy gatunek tego materiału, tym bardziej należy go chronić. Podczas jazdy jest to niemożliwe. Ale podczas postoju w silnie nasłonecznionych miejscach warto przykrywać przednią szybę i wycieraczki osłoną. W przeciwnym wypadku promienie i temperatura sprawią, że pióra wycieraczek staną się kruche i podatne na pękanie.
6. Zimą warto podnosić wycieraczki na czas parkowania, tak aby nie przymarzały do szyby. Przy okazji – w takiej pozycji ścieka z nich woda, więc nie będą zamarznięte.
7. Wyreguluj położenie wycieraczki względem miejsc podgrzewania szyby. Niektóre szyby tylne mają tak poprowadzone przewody elektrycznego podgrzewania, aby pasowały do spoczynkowego położenia wycieraczki i podgrzewały pióro. Czasem identyczny system możemy zaobserwować na szybach przednich. Warto zatem sprawdzić, czy wycieraczka w położeniu spoczynkowym pasuje do linii grzejnych, a jeśli okaże się, że nie, to ją odpowiednio wyregulować.
8. Nie usuwaj śniegu lub lodu z szyby za pomocą wycieraczek. Polewanie szyby odmrażaczem i włączanie wycieraczek jest błędem. W ten sposób niszczą się pióra. Należy pamiętać, że krawędzie piór są poddane specjalnej technice obróbki („ostrzenia”) i walka ze śniegiem lub z lodem (a szczególnie odrywanie wycieraczki od lodu) natychmiast niszczy tę delikatną strefę.
Źródło: TRICO