Przez ten czas technologia bardzo się zmieniła, a hybryda hybrydzie nierówna. Różnią się one w zależności od stopnia zaawansowania napędu, jak i sposobie połączenia silnika spalinowego i elektrycznego. Pełny napęd hybrydowy umożliwia ruszanie na samym silniku elektrycznym, a także pokonywanie niewielkich odległości przy niewielkich prędkościach bez włączania silnika benzynowego i bez zużycia paliwa.
Niewątpliwą zaletą hybryd jest niskie spalanie, a co za tym idzie większa ekologiczność, przez redukcję emisji zanieczyszczeń. Jednym ze sposobów na osiągnięcie niskiego zużycia paliwa oraz redukcji spalin jest minimalizacja oporów własnych silnika. W związku z tym samochody z napędem hybrydowym wymagają stosowania olejów o niskiej lepkości. Istotna jest również zawartość dodatków przeciwzużyciowych (Anti-Wear – AW), ze względu na częste cykle włączania i wyłączania silnika, ponieważ właśnie podczas uruchamiania dochodzi najczęściej do uszkodzeń jednostki. Wspomniane dodatki mają za zadanie zabezpieczać najbardziej newralgiczne elementy silnika benzynowego, jak łożyska czy krzywki.
Ciekawą propozycję dla hybryd ma firma BIZOL, ze swoim obecnie najbardziej rozpoznawalnym olejem Green Oil+ (5w-30 oraz 5w-20). Produkt przeznaczony jest do hybryd oraz tradycyjnych napędów wyposażonych w system start-stop, poruszających się zwykle w cyklu miejskim. Zabarwiony na zielono, w pełni syntetyczny olej silnikowy, opracowano w oparciu o zaawansowane technologie, takie jak:
Poza technologiami ważną kwestią są tzw. bazy olejowe, które stanowią ok. 80% oleju, reszta to dodatki. Oleje silnikowe BIZOL Green Oil+ wytwarzane są przy użyciu najwyższej jakości baz olejowych z grupy API III, IV i V. Dla uzyskania optymalnych właściwości tribologicznych BIZOL stosuje polialfaolefiny oraz rozpuszczalne w oleju glikole polialkilenowe.
Źródło: BIZOL