Jaki olej do samochodów z napędem hybrydowym? | MOTOFAKTOR

Jaki olej do samochodów z napędem hybrydowym?

Pierwszym hybrydowym, masowo produkowanym, samochodem osobowym na rynku była Toyota Prius, od jej rynkowego debiutu minęło już ponad 20 lat.

Przez ten czas technologia bardzo się zmieniła, a hybryda hybrydzie nierówna. Różnią się one w zależności od stopnia zaawansowania napędu, jak i sposobie połączenia silnika spalinowego i elektrycznego. Pełny napęd hybrydowy umożliwia ruszanie na samym silniku elektrycznym, a także pokonywanie niewielkich odległości przy niewielkich prędkościach bez włączania silnika benzynowego i bez zużycia paliwa.

 

Niewątpliwą zaletą hybryd jest niskie spalanie, a co za tym idzie większa ekologiczność, przez redukcję emisji zanieczyszczeń. Jednym ze sposobów na osiągnięcie niskiego zużycia paliwa oraz redukcji spalin jest minimalizacja oporów własnych silnika. W związku z tym samochody z napędem hybrydowym wymagają stosowania olejów o niskiej lepkości. Istotna jest również zawartość dodatków przeciwzużyciowych (Anti-Wear – AW), ze względu na częste cykle włączania i wyłączania silnika, ponieważ właśnie podczas uruchamiania dochodzi najczęściej do uszkodzeń jednostki. Wspomniane dodatki mają za zadanie zabezpieczać najbardziej newralgiczne elementy silnika benzynowego, jak łożyska czy krzywki.

Ciekawą propozycję dla hybryd ma firma BIZOL, ze swoim obecnie najbardziej rozpoznawalnym olejem Green Oil+ (5w-30 oraz 5w-20). Produkt przeznaczony jest do hybryd oraz tradycyjnych napędów wyposażonych w system start-stop, poruszających się zwykle w cyklu miejskim. Zabarwiony na zielono, w pełni syntetyczny olej silnikowy, opracowano w oparciu o zaawansowane technologie, takie jak:

 

  • COMB LubriBoost. Jak sama nazwa wskazuje, ta technologia ma za zadanie poprawiać smarowność. Nadaje ona filmowi ochronnemu właściwości żelowe, dzięki czemu olej bardzo dobrze wiąże się z metalową powierzchnią, co obniża współczynnik tarcia i chroni poszczególne elementy silnika, w tym przede wszystkim łożyska ślizgowe, wydłużając ich żywotność aż do 50%, zmniejszając tym samym ryzyko awarii i niepotrzebnych, kosztownych napraw.
  • OxShield. Dzięki technologii OxShield proces utleniania się oleju, a tym samym jego starzenia się jest znacznie wolniejszy. W porównaniu do produktów konkurencyjnych BIZOL Green Oil+ uzyskał dwa razy wyższy wynik punktowy w teście utleniania RBOT oraz wykazuje ponadprzeciętne wyniki w innych testach takich jak: TEOST, Sequence IIIG, Sequence VG, GFC LU-43A-11 i LU-36-T-14.
  • W-Guard. Technologia W-Guard spowalnia proces zużywania się oleju. Przyczynia się również do zmniejszenia zużycia paliwa, chociaż ten efekt jest rezultatem kompleksowego działania wszystkich poprzednich technologii. W porównaniu ze starszymi olejami silnikowymi 10W-40, BIZOL Green Oil+ 5W-30 wykazuje poprawę aż o 2-3%, a Green Oil+ 5W-20 – o 4% w zużyciu paliwa w teście NEDC.

 

Poza technologiami ważną kwestią są tzw. bazy olejowe, które stanowią ok. 80% oleju, reszta to dodatki. Oleje silnikowe BIZOL Green Oil+ wytwarzane są przy użyciu najwyższej jakości baz olejowych z grupy API III, IV i V. Dla uzyskania optymalnych właściwości tribologicznych BIZOL stosuje polialfaolefiny oraz rozpuszczalne w oleju glikole polialkilenowe.

 

Źródło: BIZOL

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).